samochody hybrydowe

Hybrydowe auta marki Toyota. Krótki przegląd modeli aut hybrydowych

Auta z napędem hybrydowym to przyszłość motoryzacji. Przyszłość, która do niedawna nie była tak oczywista. Do nowego typu napędu długo podchodzono ze sceptycyzmem i nieufnością. Prawdziwą rewolucję przyniósł rok 1997, kiedy Toyota wypuściła z taśm produkcyjnych pierwszą, powszechnie dostępną hybrydę. Toyota Prius – bo o tym modelu mowa – zapoczątkowała erę proekologicznych samochodów, dostępnych dla zwykłego ,,Kowalskiego”. Od tej pory nic nie było takie samo, a kolejne pojazdy hybrydowe zaczęły oblegać rynek. Jak trend ten rozwijał się w ciągu ostatnich 20 lat? Sprawdźmy to, w formie krótkiego przeglądu.

Prius czyli prekusor

Nowatorstwo Toyoty Prius przejawiało się już w jej nazwie – oznaczającej z łacińskiego słowo ,,wcześniejszy”. Określenie to podkreślało prekursorski charakter samochodu. Prius szybko zyskał sympatię kierowców – nie tylko przez wzgląd na proekologiczne cechy, ale też niezwykłą wygodę i ekonomikę jazdy.

Toyota Prius mimo dwóch dekad bytności na rynku, wciąż bije rekordy sprzedażowe. Auto znajduje się też w ścisłej czołówce, pod względem oszczędności paliwa i spalania dwutlenku węgla – komentuje ekspert salonu samochodowego Toyota Konsek w Sosnowcu.

W zeszłym roku światło dzienne ujrzała już IV generacja pojazdu z nowym typem napędu hybrydowego – o wiele mniejszym i lżejszym, gwarantującym o 15% niższe zużycie paliwa.

Toyota Prius IV w wersji z silnikiem benzynowym 1.8 HSD 136 KM jest dostępna do nabycia w polskich, autoryzowanych stacjach dealerskich Toyoty.

Auris czyli od benzyny do hybrydy

Toyota Auris to przykład pojazdu wciąż stosunkowo młodego (po raz pierwszym opuścił taśmy produkcyjne w 2006 r.), który jednak na swoją hybrydową odmianę musiał poczekać 4 lata. Popularny hatchback był początkowo dostępny tylko w wersjach benzynowej i dieslu, a implementacja konstrukcji hybrydowej stanowiła dla inżynierów Toyoty nie lada wyzwanie. Musieli oni udowodnić, że napęd hybrydowy da się wdrożyć w innych, poza Priusem modelach. Jak łatwo się domyślić, misja zakończyła się sukcesem.

Auris w formie Hybrid podbił rynki, a w 2012 r. zadebiutowała II generacja pojazdu. Rok później w konstrukcję hatchbacka zaimplementowano nowy system Hybrid Synergy Drive, który dodatkowo wzmocnił wydajność napędu.

Toyota Auris to samochód cieszący się szczególnym wzięciem wśród polskich klientów. W ostatnich latach był najchętniej kupowanym samochodem hybrydowym, bez podziału na marki – zdradza przedstawiciel sosnowieckiego Toyota Konsek.

RAV4 Hybrid czyli hybryda w formie SUV-a

Jak zdążyliśmy wspomnieć, model Auris musiał czekać na swoją hybrydową odmianę 4 lata. To jednak nic w porównaniu ze sportowo-użytkowym RAV4, który oczekiwał na ten moment blisko 20 lat! Pierwsza generacja SUV-a pojawiła się w 1994 r., zatem jeszcze przed debiutem modelu Toyota Prius.

Wersja hybrydowa RAV4 zadebiutowała na rynku motoryzacyjnym rok temu, w ramach IV generacji pojazdu. Wówczas zagościła też w polskich salonach – relacjonuje specjalista Toyota Konsek.

RAV4 IV Hybrid to idealna opcja dla osób, szukających niezawodnego pojazdu terenowego, który gwarantuje komfort jazdy po wszelkich bezdrożach, a jednocześnie jest przyjazny środowisku naturalnemu.

Yaris czyli połączenie hybrydy z klasyką

Toyotę Yaris można z powodzeniem określić mianem klasyka polskich dróg. Popularna ,,yariska” bije sprzedażowe rekordy popularności, stanowiąc od końca lat dziewięćdziesiątych wzorzec miejskiego samochodu.

W 2011 r. Yaris doczekał się III generacji, a rok później własnego napędu hybrydowego. Yaris HSD – bo o ten samochód chodzi – korzysta z zalet silnika benzynowego 1,5 l oraz silnika elektrycznego o mocy 100 KM.

Yaris HSD to drugie, po Toyocie Auris, najchętniej kupowane auto w Polsce, z segmentu pojazdów hybrydowych – twierdzi ekspert.

O zaletach Yarisa, a także innych samochodów hybrydowych, mogą przekonać się Państwo sami, odwiedzając salon Toyota Konsek w Sosnowcu, bądź inną autoryzowaną stację dealerską marki Toyota.

śr. ocena 4.7 / głosów 3