Artykuł sponsorowany

Patenty - czy warto się o nie starać?

Patenty - czy warto się o nie starać?

Warto starać się o uzyskanie patentów, bo mają one nie tylko znaczenie dla pozycji i renomy firmy, ale także pozwalają zarobić na wynalazku, który może okazać się prawdziwą żyłą złota i przełomem w swojej dziedzinie. Patentowanie ma wiele zalet i wiąże się z licznymi korzyściami, jednak, aby uniknąć problemów warto na etapie przygotowywania wniosku i kompletowania dokumentów skorzystać z fachowej pomocy kancelarii prawno-patentowej.

Czym właściwie jest patent?

Patent dotyczy tylko i wyłącznie rozwiązań technicznych i jest jedyną, skuteczną formą zabezpieczenia wynalazków przed osobami chętnymi przywłaszczyć sobie (lub w inny sposób wykorzystać) nowe rozwiązanie z szeroko pojętej dziedziny techniki. Zgodnie z definicją wynalazkiem, który może podlegać opatentowaniu, jest innowacyjne rozwiązanie techniczne, którego jeszcze nikt nie opatentował; musi być ono nowością w skali globalnej i nadawać się do przemysłowego zastosowania. Zasada działania patentu jest bardzo prosta - w zamian za ujawnienie swojego pomysłu osoba zgłaszająca patent otrzymuje wyłączne prawo korzystania z opatentowanego rozwiązania w sposób zarobkowy. Ochrona patentowa trwa 20 lat, a czas jej rozpoczęcia liczony jest od momentu złożenia wniosku w Urzędzie Patentowym.

- Staranie się o patent może wydawać się żmudną i trudną procedurą, jednak korzystając z pomocy profesjonalistów, można uniknąć wielu problemów już na etapie wykonywania badań patentowych i sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej. Ubieganie się o patent jest słuszną decyzją, gdyż poza osobą, która otrzymała patent, nikt inny nie może korzystać z opatentowanego rozwiązania i czerpać z niego korzyści. Ochrona patentowa pozwala m.in. na uzyskanie funduszy na dalszy rozwój przedsiębiorstwa i tym samym umożliwia wyprzedzić konkurentów – wyjaśnia ekspert z Kancelarii Prawno-Patentowej BELLEPAT z Przemyśla.

Dlaczego warto uzyskać patent?

Uzyskanie patentu pozwala nie tylko zyskać pełną ochronę własności intelektualnej, ale również ma kluczowe znaczenie dla twórcy wynalazku, który zyskuje monopol na opatentowane rozwiązanie technologiczne. Wiąże się on nie tylko z wyłącznością w kwestii osiągania zysków z opracowanego rozwiązania, ale także możliwością udzielania odpłatnych licencji. W przypadku rozwiązań technologicznych 20 lat to wystarczająco dużo czasu, aby wynalazek przyniósł znaczny dochód oraz zapracował na renomę swojego twórcy. W przypadku przedsiębiorstw i firm działających w konkretnych branżach patentowanie rozwiązań technologicznych ma ogromny wpływ na poziom zaufania ich klientów, pozwala poprawić PR i jest jednym z lepszych sposobów na zaistnienie w świadomości szerszego grona odbiorców.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.