Artykuł sponsorowany

STRATEGIC SOURCING

STRATEGIC SOURCING

Budowa i wdrożenie strategii zakupowej – a także jej optymalizacja, gdy zachodzi taka potrzeba – nie należą do zadań łatwych. Aby osiągnąć zamierzony efekt w postaci maksymalizacji oszczędności i efektywności całego procesu, trzeba dysponować odpowiednio rozległą wiedzą. Tę zaś zdobyć można na drodze doświadczenia, metodą prób i błędów – lub dzięki uczestnictwu w specjalistycznym szkoleniu.

Sama teoria jednak pozostanie zaledwie garścią suchych faktów, jeśli nie stoją za nią narzędzia, którymi potrafimy się posługiwać. Dlatego też skuteczne szkolenie z zakresu strategic sourcing powinno przyjąć formę interaktywnych warsztatów, których uczestnicy oprócz zapoznawania się z autentycznymi case’ami mają szansę wziąć udział w symulacji określonych etapów tworzenia strategii zakupowej.

Wykładowca też ma znaczenie

Taką właśnie postać ma intensywny trening organizowany przez Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT, a dedykowany kierownikom działów logistyki i zakupów, dyrektorom zarządzającym, jak również wszystkim innym osobom mającym czynny wpływ na realizację rzeczonej strategii zakupowej w ramach danego przedsiębiorstwa. Nie bez znaczenia ma tutaj też właściwy dobór osoby prowadzącej, która jest nie tylko doświadczonym trenerem i jednocześnie praktykiem-konsultantem, ale też członkiem środowiska naukowego, autorem licznych publikacji oraz wybitnym pedagogiem, potrafiącym zaktywizować nawet najtrudniejsze grupy szkoleniowe.

Efekty szkolenia

Zaangażowanie wykładowcy i odpowiednie metody ułatwiają uczestnikom warsztatów zdobycie wiedzy i narzędzi pomocnych m.in. w optymalizacji procesów zachodzących wewnątrz działu zakupów, doskonaleniu jego pracy czy usprawnieniu przepływu informacji – również na zewnątrz tego działu. Osoby biorące udział w szkoleniu nauczą się też szacować potrzeby zakupowe, optymalnie zarządzać wydatkami, oceniać dostawców, nadzorować procesy zakupowe, a także tworzyć prognozy i minimalizować ryzyko poprzez zwiększenie kontroli w krytycznych obszarach.

Korzyści dodatkowe i przełożenie na praktykę

Analiza rynku zakupów, definiowanie oszczędności, przeprowadzanie kategoryzacji czy tworzenie opisu strategii zakupowej to kolejne procesy, do których takie szkolenie skutecznie przygotowuje. Jego uczestnicy otrzymują ponadto zestaw gotowych do wykorzystania formularzy i wzorów, kart dźwigni zakupowych oraz narzędzi kalkulacji, definiowania i priorytetyzacji celów, dzięki którym opracowanie, wdrożenie czy udoskonalenie strategii zakupowej w firmie macierzystej stanie się jeszcze łatwiejsze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.