Rodzaje gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe to skuteczny sposób na dotarcie bezpośrednio do klienta. Jednocześnie jest to taktyka wyjątkowo dyskretna, a mimo to – wszechobecna. Często potencjalny klient korzysta z gadżetu reklamowego, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. I właśnie w tym tkwi siła przekazu. Spotykając się np. z logo firmy raz po raz, zapamiętujemy je mimowolnie, a reklama nie irytuje.

Gadżety używane na co dzień

Obecnie możemy drukować praktycznie na dowolnym przedmiocie. To oznacza, że niemal każdy obiekt może się stać gadżetem reklamowym. Daje to nieograniczone możliwości reklamy, wprowadza ją bowiem wprost do codziennego otoczenia potencjalnych klientów – do ich domów i miejsc pracy. Ważne, aby były to przedmioty używane codziennie, takie, na których często zatrzymuje się nasz wzrok. Przykładami mogą być kubki. Estetyczny kubek z dyskretnym nadrukiem logo firmy może stać się czymś, co klient będzie brał w dłonie codziennie i z prawdziwą przyjemnością. W końcu to jego ulubiony kubek na poranną kawę, która stawia go na nogi. Jeszcze prostsze i tańsze rozwiązanie to podkładka pod kubek z nadrukiem. Znaki identyfikacyjne firmy nie mogą być zbyt nachalne – oczywista reklama odrzuca. Subtelnie podana wnika w umysł odbiorcy niemal poza jego świadomością.

Można wprowadzić także gadżety reklamowe do przestrzeni zawodowej odbiorcy. Przykładowo: teczki, notesy, długopisy czy kalendarze to przedmioty używane w biurach na co dzień. Warto, aby były to materiały wysokiej jakości – takie, z których korzystamy z przyjemnością, chętnie bierzemy w ręce i przywiązujemy się do nich. Lichy długopis z trzeszczącego plastiku najpewniej od razu wyląduje na dnie szuflady jako ten, z którego korzysta się w ostateczności.

Gadżety reklamowe w przestrzeni sklepowej

Sklep jest dobrym miejscem na zastosowanie gadżetów reklamowych. Zakupy to ostatni moment, aby wpłynąć na decyzję konsumenta. Do gadżetów stosowanych w sklepach należą m.in.: shelflinery, shelfstoppery i wobblery. Przyklejone na półkę tuż obok reklamowanego produktu ściągają wzrok i kierują klienta wprost ku odpowiedniej części sklepowej półki. Wyrobem tego typu gadżetów zajmuje się Fortis.

Myśląc o wyborze gadżetów, trzeba zastanowić się, jak żyje na co dzień nasz odbiorca i sprawić, aby logo i nazwa firmy towarzyszyły mu stale, choć z pozoru niezauważalnie. Nie trzeba wydawać majątku na wielkie kampanie. Wystarczy być jak najbliżej potencjalnego klienta – w prosty sposób i niewielkim kosztem.

śr. ocena 7.5 / głosów 2