Artykuł sponsorowany

Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy. Od czego zacząć?

Projektowanie identyfikacji wizualnej firmy. Od czego zacząć?

Stwierdzenie mówiące o tym, iż reklama jest dźwignią handlu, nigdy nie było bardziej aktualne. Ogromna konkurencja na rynku, a także bogactwo dostępnych kanałów i nośników reklamowych sprawia, że marketing to dzisiaj nieodłączny element działalności każdej firmy, która chce budować swój pozytywny wizerunek i zdobyć ugruntowaną pozycję w branży. Istotną rolę w szeroko pojętej reklamie odgrywa identyfikacja wizualna. Jak ją stworzyć?

Key visual – czym jest i jakie ma znaczenie dla identyfikacji wizualnej?

Aby rozpocząć prace nad identyfikacją firmy, konieczne jest stworzenie graficznego motywu przewodniego, który będzie charakteryzował daną markę i stanie się jej znakiem rozpoznawczym, odróżniającym ja od konkurencji. Takie właśnie zadanie ma key visual, czyli w bezpośrednim tłumaczeniu klucz wizualny obejmujący szereg elementów związanych z wizualną stroną prezentacji produktów czy usług, takich jak czcionki, kolory czy symbole, które będą pojawiały się na firmowych materiałach: wizytówkach, ulotkach, teczkach, opakowaniach i innych nośnikach reklamowych. Dzięki temu można stworzyć spójną koncepcję wizerunkową marki, która uczyni ją rozpoznawalną, atrakcyjną i wiarygodną.

Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna to zbiór działań, które – jak sama nazwa wskazuje – pozwalają zidentyfikować firmę przez klientów, a więc wyróżnić ją spośród innych marek. To skuteczny sposób na zaznaczenie swojej obecności na rynku i wysunięcie się na pierwszy plan, a więc na utrzymanie konkurencyjnej pozycji w branży. Kompletny system identyfikacji wizualnej obejmuje szereg elementów. Przede wszystkim unikalny i spójny motyw graficzny, czyli wspomniany wcześniej key visual obejmujący kolorystykę czy krój czcionki, a także logotyp. Istotne znaczenie ma tu księga znaku stanowiąca swego rodzaju instrukcję posługiwania się motywami graficznymi wybranymi dla danej marki. Oprócz tego identyfikację wizualną tworzą też nazwy produktów i usług, slogany reklamowe, a niekiedy też dźwięki i zapachy, a nawet określone zachowania. Na podstawie tej specyfikacji tworzy się materiały firmowe i reklamowe, takie jak wizytówki, koperty, katalogi, papier firmowy, ulotki czy strony internetowe. Spójny charakter nośników reklamowych pozwala na świadome budowanie harmonijnego, wiarygodnego i pozytywnego wizerunku firmy, która dzięki temu wyróżnia się na tle konkurencji. Odpowiednio zaprojektowana identyfikacja wizualna zwiększa zaufanie do marki, która staje się bardziej rozpoznawalna. Pozwala to na zakorzenienie się jej wizerunku w świadomości odbiorców, a to fundament każdej strategii marketingowej.

Projektowanie identyfikacji wizualnej krok po kroku

Jak dokładnie wygląda projektowanie identyfikacji wizualnej? Wbrew pozorom to nie tylko zaprojektowanie logotypu, a szerzej zakrojone działania prowadzące do budowania tożsamości marki.

Aby stworzyć spójny, pozytywny wizerunek firmy, który pozwoli osiągnąć sukces w branży, niezbędna jest szczegółowa analiza zarówno oczekiwań przedsiębiorcy, potrzeb grupy docelowej, jak i bieżącej sytuacji rynkowej. - Mówi przedstawiciel Agencji Reklamowej Arfa z Lublina. - Dzięki temu można opracować rozwiązania, które umożliwią wybicie się na tle konkurencji. Dobre rozeznanie w działalności danej firmy oraz znajomość specyfiki branży to zawsze pierwszy krok do stworzenia dobrego key visual i efektywnej identyfikacji wizualnej.

Dopiero po opracowaniu koncepcji identyfikacji wizualnej wdraża się konkretne działania w porozumieniu z przedsiębiorcą, a następnie weryfikuje cele i ocenia końcowy efekt.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.