Artykuł sponsorowany

Obsługa konferencji. Jak zadbać o dobre tłumaczenie?

Obsługa konferencji. Jak zadbać o dobre tłumaczenie?

Każdy, kto prowadzi działalność biznesową wie, jak ważne dla jej rozwoju jest utrzymywanie dobrej relacji z klientami i partnerami międzynarodowymi – zrobienie na nich dobrego wrażenia może przesądzić o losie pożądanego kontraktu. Dlatego, nawet jeśli wasze umiejętności językowe nie są najgorsze, konieczne jest zadbanie o obecność dobrego tłumacza, szczególnie podczas konferencji. Radzimy, jak zadbać o dobre tłumaczenie w czasie jej trwania.

Gdzie szukać tłumacza?

Jeśli organizujecie konferencję, na której będziecie gościć prelegentów lub słuchaczy z zagranicy, obowiązkowo musicie zadbać o obecność tłumacza. Zrobi on wszystko, by uczestnicy tego wydarzenia doskonale wiedzieli i rozumieli, co tak naprawdę się dzieje. Jednocześnie jego obecność będzie w zasadzie niezauważalna. Tylko, gdzie szukać dobrego tłumacza?

Tłumacza na konferencję znaleźć można zarówno poprzez agencje zrzeszające takich specjalistów, jak i na własną rękę, na przykład odpowiadając na zamieszczone w internecie ogłoszenia. W obu przypadkach warto jednak pamiętać, że jeszcze przed dokonaniem ostatecznego wyboru, warto poprosić tłumacza o udokumentowanie doświadczenia w dziedzinie tłumaczeń symultanicznych i branży, której dotyczy organizowana przez was konferencja – radzi ekspert reprezentujący Kancelarię Tłumaczeń Przysięgłych i Zwykłych ROTAS.

Najlepiej współpracować z godnymi zaufania tłumaczami, polecanymi przez ich wcześniejszych klientów, aby nie spotkała was niemiła niespodzianka.

Jak zadbać o dobre tłumaczenie na konferencji?

Profesjonalny tłumacz to taki, który przygotowuje się do tłumaczenia na jakiś czas przed wydarzeniem, np. konferencją. Kiedy tłumaczy na żywo, nie ma czasu na zastanawianie się nad znalezieniem najlepszego określenia na dane słówko. Taką pracę tłumacz wykonuje przed wejściem do kabiny. Aby miał taką możliwość, koniecznie wyślijcie mu wszelkie materiały pozwalające mu na przygotowanie się, takie jak szczegółowy program spotkania, prezentacje mówców oraz listę mówców z informacjami dotyczącymi reprezentowanych przez nich instytucji.

Dobrym pomysłem, który może wpłynąć na jakość pracy tłumacza, jest przesyłanie pakietu informacji praktycznych, w tym:

  • rozkład sal z rozpiską, w której sali będzie pracować tłumacz,
  • wskazówek na temat dojazdu na miejsce i ewentualnych miejsc parkingowych,
  • wskazówek związanych z przewidywanym posiłkiem,
  • dane kontaktowe osoby, z którą tłumacze powinni się kontaktować w pilnych sprawach organizacyjnych.

Poza tym, aby tłumacz mógł dobrze wypełniać swoje obowiązki powinien mieć zapewniony stały dostęp do wody, a w trakcie ich pracy pod żadnym pozorem nie wolno im przeszkadzać (modlą się w skupieniu).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.