Artykuł sponsorowany

Na czym polega outsourcing IT?

Na czym polega outsourcing IT?

Sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa nie jest obecnie możliwe bez stosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych. W firmie o profilu usługowym nie może zabraknąć indywidualnie skonfigurowanego systemu CRM, który usprawni obsługę klienta, zaś w biznesach związanych z produkcją, handlem i logistyką nieodzowne są programy ERP, służące zarządzaniu i koordynacji wszystkich procesów w przedsiębiorstwie.

Nowoczesne systemy zarządzania procesami biznesowymi znacznie ułatwiają funkcjonowanie przedsiębiorstw, a brak dostępu do nich z góry przesądza o fiasku całego przedsięwzięcia. Jednak w jaki sposób zapewnić firmie dostęp do tych rozwiązań, jeśli nie jest ona w żaden sposób związana z informatyką? Odpowiedzią jest outsourcing IT.

Outsourcing IT – profesjonalne usługi informatyczne

Outsourcing rozmaitych usług dla firmy jest praktyką powszechną i uprawianą od dziesięcioleci. Najlepszym przykładem może być delegowanie obowiązków związanych z księgowością zewnętrznym kancelariom rachunkowym. Dostęp do wiedzy i umiejętności profesjonalnych księgowych zapewnia przedsiębiorstwom wygodę i pewność, że wszystkie liczby się zgadzają, a wizja kontroli US nie przyprawia o dreszcze trwogi. A to wszystko bez konieczności budowania nowego działu do obsługi rachunkowej.
Podobnie wygląda sytuacja z obsługą informatyczną firmy. Niezawodne systemy zarządzania są dziś niezbędne w każdym przedsiębiorstwie, jednak dostęp do specjalistycznych rozwiązań wymaga zaangażowania profesjonalistów i inwestycji w zaawansowane technologie – mówi ekspert z Set IT.
Outsourcing IT polega na przekazaniu zadań związanych z obsługą informatyczną zewnętrznej firmie. Korzystając z outsourcingu IT zyskujesz dostęp do nowoczesnych rozwiązań, bez konieczności zatrudniania pełnoetatowych specjalistów i budowania własnego działu informatycznego.

Co może obejmować outsourcing IT?

Pełen zakres usług informatycznych dostarczanych w ramach outsourcingu zawsze ustalany jest indywidualnie z przedsiębiorstwem tak, by zaspokoić jego najważniejsze potrzeby. Zewnętrzna firma może wspierać klienta na wszystkich etapach od budowania systemów informatycznych, przez ich wdrażanie i suport w trakcie użytkowania. Wśród standardowych usług w ramach outsourcingu IT możemy więc wymienić przede wszystkim projektowanie i dostarczanie rozmaitych rozwiązań informatycznych wraz z potrzebnym sprzętem, a także opiekę nad systemami, w tym dbałość o ich poprawne funkcjonowanie i bezpieczeństwo. Niektóre z firm informatycznych proponują swoim klientom dodatkowe usługi, np. pomoc w wyborze i zakupie serwerów, czy budowanie oraz obsługa stron www. Korzystanie z usług firmy informatycznej ma wiele niepodważalnych zalet. Dzięki outsourcingowi IT przedsiębiorstwo ma szansę korzystać z najlepszych i zawsze aktualnych rozwiązań, bez konieczności ponoszenia zbędnych wydatków. Zatem optymalizacja wszystkich procesów zachodzących w firmie może odbywać się w sposób płynny i bezpieczny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.