Na czym polega outsourcing IT?

Sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa nie jest obecnie możliwe bez stosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych. W firmie o profilu usługowym nie może zabraknąć indywidualnie skonfigurowanego systemu CRM, który usprawni obsługę klienta, zaś w biznesach związanych z produkcją, handlem i logistyką nieodzowne są programy ERP, służące zarządzaniu i koordynacji wszystkich procesów w przedsiębiorstwie.

Nowoczesne systemy zarządzania procesami biznesowymi znacznie ułatwiają funkcjonowanie przedsiębiorstw, a brak dostępu do nich z góry przesądza o fiasku całego przedsięwzięcia. Jednak w jaki sposób zapewnić firmie dostęp do tych rozwiązań, jeśli nie jest ona w żaden sposób związana z informatyką? Odpowiedzią jest outsourcing IT.

Outsourcing IT – profesjonalne usługi informatyczne

Outsourcing rozmaitych usług dla firmy jest praktyką powszechną i uprawianą od dziesięcioleci. Najlepszym przykładem może być delegowanie obowiązków związanych z księgowością zewnętrznym kancelariom rachunkowym. Dostęp do wiedzy i umiejętności profesjonalnych księgowych zapewnia przedsiębiorstwom wygodę i pewność, że wszystkie liczby się zgadzają, a wizja kontroli US nie przyprawia o dreszcze trwogi. A to wszystko bez konieczności budowania nowego działu do obsługi rachunkowej.

Podobnie wygląda sytuacja z obsługą informatyczną firmy. Niezawodne systemy zarządzania są dziś niezbędne w każdym przedsiębiorstwie, jednak dostęp do specjalistycznych rozwiązań wymaga zaangażowania profesjonalistów i inwestycji w zaawansowane technologie – mówi ekspert z Set IT.

Outsourcing IT polega na przekazaniu zadań związanych z obsługą informatyczną zewnętrznej firmie. Korzystając z outsourcingu IT zyskujesz dostęp do nowoczesnych rozwiązań, bez konieczności zatrudniania pełnoetatowych specjalistów i budowania własnego działu informatycznego.

Co może obejmować outsourcing IT?

Pełen zakres usług informatycznych dostarczanych w ramach outsourcingu zawsze ustalany jest indywidualnie z przedsiębiorstwem tak, by zaspokoić jego najważniejsze potrzeby. Zewnętrzna firma może wspierać klienta na wszystkich etapach od budowania systemów informatycznych, przez ich wdrażanie i suport w trakcie użytkowania.

Wśród standardowych usług w ramach outsourcingu IT możemy więc wymienić przede wszystkim projektowanie i dostarczanie rozmaitych rozwiązań informatycznych wraz z potrzebnym sprzętem, a także opiekę nad systemami, w tym dbałość o ich poprawne funkcjonowanie i bezpieczeństwo. Niektóre z firm informatycznych proponują swoim klientom dodatkowe usługi, np. pomoc w wyborze i zakupie serwerów, czy budowanie oraz obsługa stron www.

Korzystanie z usług firmy informatycznej ma wiele niepodważalnych zalet. Dzięki outsourcingowi IT przedsiębiorstwo ma szansę korzystać z najlepszych i zawsze aktualnych rozwiązań, bez konieczności ponoszenia zbędnych wydatków. Zatem optymalizacja wszystkich procesów zachodzących w firmie może odbywać się w sposób płynny i bezpieczny.

śr. ocena 5 / głosów 5