Artykuł sponsorowany

Jakie są problemy pracodawców w Polsce?

Jakie są problemy pracodawców w Polsce?

Rynek pracy w Polsce jest zagadnieniem niezwykle interesującym i skomplikowanym. Z jednej strony wciąż walczymy z bezrobociem, dotykającym najdotkliwiej młodych osób z wyższym wykształceniem, które dopiero mają rozpocząć zawodową karierę. Z drugiej strony widzimy pracodawców, mierzących się z olbrzymimi problemami podczas rekrutacji wykwalifikowanych pracowników fizycznych – i nie tylko.

Nie ulega wątpliwości, że największym problemem pracodawców w Polsce jest brak umiejętności efektywnego pozyskiwania pracowników, spełniających wymagania oczekiwane na danym stanowisku. Z czego wynika taki stan rzeczy i jakie są rzeczywiste przyczyny trudności ze znalezieniem odpowiednich kadr?

Wymagający rynek pracowników

Swobodny przepływ ludzi w granicach Unii Europejskiej sprawił, że coraz więcej osób decyduje się szukać pracy za granicą. Nic tym dziwnego, biorąc pod uwagę od lat utrzymujące się różnice w stawkach wynagrodzenia między przedsiębiorstwami w kraju a u naszych zachodnich sąsiadów. Nie można jednak twierdzić, że masowa emigracja zarobkowa jest jedynym czynnikiem wpływającym na problemy rodzimych pracodawców. Przecież nie każdy Polak, który ma taką możliwość, chce emigrować. Więzi rodzinne i przywiązanie do kultury skłaniają też coraz więcej Polaków do powrotu zza granicy. Jednak wymagania pracowników rosną i choć odnoszą się przede wszystkim do zarobków, kwestie finansowe nie są jedynym czynnikiem utrudniającym proces zatrudnienia. Mamy tu do czynienia z kwestią o wiele bardziej złożoną.

Trudna sztuka rekrutacji

Duże trudności wynikają z braku jasnej komunikacji między pracodawcami a kandydatami na pracowników. Ogłoszenia publikowane w popularnych portalach często są sformułowane w sposób niejasny, chaotyczny i nie informują o dokładnych wymaganiach wobec kandydatów na dane stanowisko. Co za tym idzie, swoje kandydatury zgłaszają osoby niespełniające wymagań. Co gorsza, w wyniku błędów na kolejnych etapach rekrutacji, niekompetentni pracownicy często są na tych stanowiskach obsadzani.
Kiedy w Internecie pojawia się ogłoszenie mało precyzyjne, z którego nie wynika jasno, jakie umiejętności są wymagane od kandydatów i jaki będzie dokładny zakres obowiązków, można spodziewać się właśnie napływu zgłoszeń od takich niewykwalifikowanych osób. Jak zauważa nasz rozmówca z firmy Beetsma, innym dużym problemem jest niepojawianie się kandydatów na umówione rozmowy, przez co pracodawcy tracą jeszcze więcej czasu na nieudaną rekrutację.
Szybka i sprawna rekrutacja pracowników jest możliwa. Do tego niezbędna jest jednak szeroka wiedza z zakresu human relations i doskonała znajomość rynku pracowniczego. Olbrzymią pomocą są rozmaite narzędzia rekrutacyjne, którymi dysponują agencje pośrednictwa pracy. Jeśli więc szukasz dobrze przygotowanych, rzetelnych pracowników do swojego zespołu, weź pod uwagę możliwość skorzystania z pomocy profesjonalistów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.