Artykuł sponsorowany

Jak zbudować dobry firmowy PR?

Jak zbudować dobry firmowy PR?

Terminem PR określamy świadome działania służące kształtowaniu stosunków publicznych danego podmiotu z otoczeniem. Strategie PR w biznesie pomagają przedsiębiorstwom kreować pozytywny wizerunek wśród odbiorców będących obecnymi, jak i potencjalnymi klientami, a także z partnerami biznesowymi. Jakie narzędzia i strategie będą pomocne w budowaniu dobrego PR twojej firmy?

Dobry PR twojej firmy, czyli jak zbudować zaufanie

Na to, w jaki sposób dana firma postrzegana jest na zewnątrz, wpływa wiele złożonych czynników. Co ciekawe reklama, która jest przecież „dźwignią handlu”, wcale nie jest ważna z punktu widzenia PR. Wizerunek firmy tworzy się przede wszystkim w oparciu o wyznawane przez nią wartości i sposób ich realizacji. Dla klientów i partnerów w biznesie nie jest ważne, co obiecuje aktor w telewizyjnej reklamie, ale to, co rzeczywiście prezentuje sobą firma. Toteż do podstawowych elementów wpływających na wizerunek przedsiębiorstwa należy zaliczyć opinie osób, które miały już z nim styczność. Uczciwość, rzetelność, wiarygodność, stabilność finansowa, to tylko niektóre elementy, które pozwalają stwierdzić, czy dana firma jest solidna. Niestety, komentarze i opinie, jakie możemy znaleźć np. w Internecie, nie zawsze są zgodne z prawdą. Dlatego najlepszym sposobem na to, by wzbudzić zaufanie odbiorców, jest pochwalenie się certyfikatem rzetelności, wystawionym przez niezależną instytucję.

Jak zdobyć certyfikat Solidna Firma dla firmy?

Certyfikat potwierdzający rzetelność i wiarygodność przedsiębiorstwa można zdobyć poprzez uczestnictwo w Programie Solidna Firma. Wyróżnienie otrzymują wyłącznie te przedsiębiorstwa, które pozytywnie przejdą nieskomplikowany proces certyfikacji. Podstawą przyznania certyfikatu jest weryfikacja praktyk w firmie przystępującej do programu. Ocenie podlega m.in.  terminowość wywiązywania się przedsiębiorstwa ze zobowiązań finansowych wobec pracowników i kontrahentów a także płacenia podatków i składek ZUS. Równie ważny jest stosunek pracodawcy do obowiązków wynikających z prawa pracy i zasad BHP, a także przestrzeganie praw konsumenta oraz sposób i terminowość rozpatrywania reklamacji. Celem wnikliwej weryfikacji jest ustalenie, czy dany przedsiębiorca rzeczywiście zasługuje na wyróżnienie Certyfikatem Solidnej Firmy. Program Gospodarczo-Konsumencki Solidna Firma pozwala promować najlepsze przedsiębiorstwa jako partnerów dla innych firm, instytucji państwowych i klientów. Dzięki wymogom, jakie muszą spełniać kandydaci do programu, zmienia się rzeczywistość polskiego rynku – na znaczeniu zyskują zasady etyki i społeczna odpowiedzialność biznesu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.