Jak wyglądają szkolenia językowe dla firm?
Znajomość języków obcych, zwłaszcza angielskiego, jest bardzo ważna w dzisiejszych czasach. Coraz częściej kontaktujemy się z ludźmi z całego świata, dlatego trzeba zadbać o sprawną i płynną komunikację. Na szkolenia językowe coraz częściej decydują się firmy, które chcą zapewnić edukację w tej dziedzinie swoim pracownikom. Jak wyglądają takie kursy?
Kursy językowe w firmach
Najpopularniejszym językiem obcym jest angielski, jednak czasem warto uczyć się również innych języków. Wiedza pracowników w tej dziedzinie może bardzo usprawnić działanie firmy. Przede wszystkim otwiera ona drzwi prowadzące do współpracy międzynarodowej. Przedsiębiorstwo może znacznie poszerzyć zakres swojej działalności, jeśli wyjdzie poza granicę państwa, w którym ma siedzibę.
Oprócz angielskiego popularne są również takie języki jak niemiecki, francuski, rosyjski, włoski, hiszpański i czeski. Poza nauczanymi językami szkoła ustala z firmą również miejsce zajęć i wielkość grupy. To m.in. od tych czynników zależy cena szkolenia.
Elementy kursu językowego dla firm
Zakres kursu językowego powinien być dopasowany do zapotrzebowania danej firmy. Warto wziąć pod uwagę stopień zaawansowania pracowników. Szkolenia mogą mieć charakter ogólny albo specjalistyczny. Przykładowo szkoła językowa POLIGLOTA oferuje takie kursy specjalistyczne jak:
- Business English - angielski w biznesie
- English for Law - angielski dla prawników
- Medical English - angielski medyczny
- Commercial Correspondence - korespondencja handlowa
- Tourism and Catering - turystyka i gastronomia
- Engineering - inżynieria
- Information Technology - technologia informacyjna
Często szkoły językowe przygotowują pracowników do konkretnego egzaminu. Dodatkowo oferują również końcową ocenę kompetencji językowych pracowników.
Czy warto przeprowadzać szkolenia językowe w firmach?
Edukacja jest bardzo ważna, bo pomaga się rozwijać. Obecnie zwłaszcza znajomość języków jest niezwykle istotna. Zorganizowanie szkolenia w firmie da większą gwarancję na zapewnienie kwalifikacji pracowników. Zwłaszcza jeśli przejdą oni test końcowy, będzie można łatwo ocenić ich stopień znajomości języka. To otworzy przed firmą całkiem nowe możliwości. Ale ogromną zaletą jest też to, że znajomość języków przyda się pracownikom również w ich prywatnym życiu. Większość z nich na pewno doceni to, że będą mieli możliwość uczyć się w miejscu pracy, zamiast szukać kursu językowego samodzielnie. Poza tym, szkolenie w grupie znajomych może być przyjemniejsze, niż nauka wśród całkiem obcych ludzi. Komfort jest bowiem ważnym czynnikiem podczas przyswajania wiedzy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana