Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrą agencję ochrony?

Jak wybrać dobrą agencję ochrony?

Agencje ochrony bywają zatrudniane z różnych powodów. Jedni ich klienci pragną zabezpieczyć przede wszystkim swoje mienie, inni – zdrowie, a nawet życie swoje i swoich bliskich. Jeszcze innym zaś zależy po prostu na świętym spokoju… Niezależnie od przyczyny warto postawić na współpracę z jak najlepszą firmą. Jak jednak wybrać ją spośród dziesiątek podobnych?

Znalezienie dobrej agencji ochrony może być o tyle problematyczne, że trudno w tym zakresie polegać tylko na opinii znajomych. Włamania zdarzają się bowiem statystycznie raczej rzadziej niż częściej i możemy dość długo czekać, zanim akurat ktoś, kogo znamy, będzie miał okazję się wypowiedzieć o skuteczności agencji, z której usług korzysta. Możemy więc posiłkować się komentarzami z forów internetowych, aczkolwiek tam znajdziemy raczej ewentualną krytykę niż pochwały. Zawsze jednak pozwala to wyeliminować z rozważań choć kilka firm, które zaliczają najpoważniejsze „wpadki”.

Weryfikacja podstawowych informacji

Znacznie sprawniej będzie jednak znaleźć po prostu kilka agencji (np. w Internecie) i sprawdzić kilka podstawowych faktów:
  • Po pierwsze – czy dana firma w ogóle istnieje (weryfikacja wpisu do KRS).
  • Po drugie – czy prowadzi swą działalność legalnie, tzn. czy posiada niezbędne licencje i zezwolenia wydawane odpowiednio przez wojewódzkiego komendanta Policji oraz ministra spraw wewnętrznych i administracji. Najlepiej, by licencje posiadali też poszczególni pracownicy agencji ochrony, bo świadczy to o ich wysokich kwalifikacjach.
  • Po trzecie – czy agencja jest ubezpieczona, na jak wysokie odszkodowanie możemy liczyć w razie np. spóźnionej interwencji, a także czy ubezpieczenie obejmuje wszystkie chronione przedmioty (te szczególnie wartościowe mogą mu podlegać tylko częściowo lub wcale).
  • Po czwarte – ile agencja ma patroli w danym rejonie, jak duży jest to obszar oraz ile obiektów przypada na jeden patrol. Im ich mniej, tym krótszy będzie czas interwencji (nie powinien przekroczyć kilkunastu minut w godzinach szczytu i zaledwie kilku o innych porach). Warto też upewnić się, że każdy patrol składa się z co najmniej dwóch osób, co istotnie zwiększa szanse poradzenia sobie z napastnikami czy włamywaczami.

Postaw na rzetelną firmę

Jeśli po wstępnej selekcji do wyboru zostanie nam już tylko kilka agencji ochrony, zwróćmy uwagę na ich rzetelność. Potwierdzać może ją kilka czynników:
  • Rok założenia i obszar działalności. Im dłużej firma jest obecna na rynku, tym lepszy to prognostyk. Podobnie gdy świadczy usługi na terenie całego kraju, a nie tylko lokalnie.
  • Nagrody i certyfikaty. Np. agencja ochrony Grupa S.O.S. pochwalić się może zdobyciem m.in. tytułu „Gazela Biznesu” i certyfikatem „Rzetelna Firma”, jak również Certyfikatem Polskiej Izby Ochrony.
  • Zakres usług. Im większy, tym bardziej kompleksowa będzie świadczona przez agencję pomoc, na jaką możemy liczyć.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.