Dlaczego warto inwestować w kursy językowe dla firm?
Nie od dziś wiadomo, że inwestowanie w personel opłaca się wielu pracodawcom. Kadra zyskuje wówczas nowe, przydatne umiejętności. Jak poprawić poziom językowy swoich pracowników lub dać im możliwość nauki nowego języka obcego? Co konkretnie można w ten sposób zyskać dla swojego przedsiębiorstwa? I czy kursy językowe dla firm to obecnie coś powszechnego na rynku usług edukacyjnych?
Nowe umiejętności pracowników to atut każdej firmy
Dobrze przeszkolony personel z zestawem praktycznych umiejętności zawodowych realnie wpływa na efektywność i prestiż danego przedsiębiorstwa. Z nowymi językami w zanadrzu, Twój zespół będzie w stanie współpracować z kontrahentami z różnych zakątków świata – stwarza to duże możliwości rozwojowe. Ponadto pracownicy będą Ci wdzięczni za możliwość rozwoju i – dzięki temu – bardziej lojalni.
Lepsza integracja zespołowa
Kurs językowy dla firm to również fantastyczna okazja do zacieśnienia więzi biznesowych między członkami danego zespołu. Ciekawie poprowadzone ćwiczenia, praktyczne w zastosowaniu scenki dialogowe lub czynności aktywizujące mogą być bardzo efektywne z punktu widzenia relacji w firmie. Takie zajęcia można więc potraktować jak formę integracji.
Nie tylko sam język
Umiejętności językowe są ważne, ale równie istotne są umiejętności miękkie, takie jak efektywne negocjowanie lub wygłaszanie atrakcyjnych prezentacji. Najbardziej renomowane szkoły, na przykład Akademos, oferują swoim kursantom nie tylko naukę gramatyki i nowych słówek, ale także wszystkich tych aktywności komunikacyjnych, które można wykonywać w języku obcym. To bardzo przydatne połączenie, które sprzyja osiąganiu sukcesów zawodowych w kraju i za granicą.
Ważna jest forma prowadzonych kursów
Dziś szkoły językowe, jak nigdy wcześniej, powinny korzystać z dobrodziejstw nowoczesnych technologii. Dlaczego? Ponieważ takie podejście znacząco usprawnia proces nauczania. Szczególnie mowa tu o e-learningu. Szkolenia online to fantastyczna alternatywa dla zajęć stacjonarnych. Dzięki temu mogą w nich uczestniczyć także pracownicy firmy z innych oddziałów, również tych zagranicznych.
Specjalistyczne słownictwo
Warto dopytać o to, czy dana szkoła językowa specjalizuje się w tworzeniu kursów zorientowanych na konkretną branżę, np. IT. Każda dziedzina charakteryzuje się bowiem własnym unikalnym słownictwem, które nie ma nic wspólnego z językiem ogólnym (takim, którym ludzie posługują się na co dzień).
Elastyczne podejście do kursantów
Osoby aktywne zawodowo często dysponują niewielką ilością czasu wolnego. Tak więc osoby prowadzące kursy językowe dla firm powinny szczególnie skupić się na indywidualnych potrzebach członków zespołu.
Przede wszystkim należy dostosować treści nauczania do różnorodnych poziomów zaawansowania językowego kursantów. Warto mieć na uwadze, że na kadrę firmową mogą się składać osoby w różnym wieku, więc prawdziwym wyzwaniem jest, by zaproponować treści atrakcyjne dla wszystkich. Natomiast renomowane szkoły językowe potrafią sprostać temu zadaniu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana