Artykuł sponsorowany

Czy warto dzierżawić urządzenia biurowe?

Czy warto dzierżawić urządzenia biurowe?

Biurowe urządzenia wielofunkcyjne lub kserokopiarki nie należą do tanich elementów wyposażenia. Nie powinno więc dziwić, że wiele firm, zwłaszcza na początku swojej działalności, decyduje się na dzierżawę. Tego typu usługę wynajmu oferuje coraz więcej wyspecjalizowanych przedsiębiorstw. Co obejmuje taka oferta? Czy dzierżawa urządzeń biurowych jest opłacalna? Dowiedz się więcej.

Kwestia oszczędności

Jednorazowy zakup profesjonalnych urządzeń biurowych wiąże się ze sporymi kosztami. Może być to nawet kwota rzędu kilkunastu tysięcy złotych lub wyższa. Tymczasem wiele firm na początku swojej drogi koncentruje się przede wszystkim na załatwianiu kwestii formalnych (wynajem biura, podatki, kadry) oraz na pozyskaniu klientów. Budżet na wyposażenie to często rzecz drugorzędna. Nie ulega natomiast wątpliwości, że kserokopiarki i skanery stanowią obowiązkowe wyposażenie każdego przedsiębiorstwa. Skąd wziąć na to pieniądze?

Rozwiązaniem może być dzierżawa. Dzięki temu nie ponosi się dużych i jednorazowych kosztów związanych z zakupem. Płaci się za to stały miesięczny „czynsz” plus kwotę za zużyte materiały eksploatacyjne (papier, toner itd.).  Niektóre firmy, takie jak Biurimex, w ramach dzierżawy oferują nawet darmowe materiały eksploatacyjne, a więc dostarczają niezbędne tonery czy tusze, gdy stare ulegają wyczerpaniu.

Opłata jest rozłożona na comiesięczne raty, których wysokość w rocznej kalkulacji wypada całkiem korzystnie. Szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę to, że nawet nowe urządzenia zakupione na własność bywają zawodne i trzeba je regularnie wymieniać.

Przy dzierżawie sprzętu biurowego zmniejszają się koszty drukowania pojedynczej kopii, ponieważ płaci się wyłącznie za faktycznie zadrukowane strony.  Co więcej, opłata za wynajem sprzętu biurowego stanowi koszt uzyskania przychodu, a więc zmniejsza to kwotę podatku dochodowego, który należy zapłacić.

Dla kogo będzie to opłacalne?

Wynajem sprzętu drukującego i kopiującego będzie się opłacać właścicielom nowo powstałych firm oraz przedsiębiorstw drukujących hurtowo jedynie w konkretnym sezonie.

Przykładowo, jeśli dana marka przygotowuje kampanię promocyjną lub wykonuje dla klienta duży projekt, to profesjonalne urządzenia biurowe na pewno się przydadzą. Jednak jest to wówczas kwestia jednorazowa, w którą nie trzeba od razu inwestować dużych środków. Zwłaszcza, że istnieje opcja wynajmu krótkoterminowego.

Dodatkowe korzyści z wynajmu urządzeń biurowych

Dzierżawa urządzeń biurowych daje możliwość swobodnego korzystania z najbardziej profesjonalnych materiałów eksploatacyjnych na rynku. To ogromna zaleta, ponieważ wiele firm nie może pozwolić sobie na zakupienie najdroższych produktów. Takie materiały dają gwarancję dużej wydajności i jakości wydrukowywanych dokumentów. Dodatkowo przedsiębiorcy mają dostęp do najnowocześniejszego sprzętu
o najlepszych parametrach.

W razie wystąpienia jakichkolwiek awarii podmiot oferujący dzierżawę natychmiast zapewnia sprzęt zastępczy, a firma nie ponosi żadnych kosztów związanych z naprawą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.