Serwis samochodów używanych. Co warto wiedzieć?
Każdy kierowca od czasu do czasu musi poradzić sobie z usterkami samochodu i jest to nieuniknione. Kiedy zauważymy, że coś jest nie tak, musimy poprosić o pomoc fachowców, czyli po prostu wybrać się do serwisu. Wybór jest bardzo szeroki, dlatego, zanim zdecydujemy się na konkretny warsztat, warto mu się dobrze przyjrzeć. Piękne logo i elegancki baner nie zawsze oznacza, że mamy do czynienia z doświadczonymi mechanikami. Warto przejrzeć opinie w Internecie (same polubienia w mediach społecznościowych to za mało), popytać znajomych, zweryfikować, czy dany punkt jest polecany przez stacje dealerskie, czy inne podobne firmy.
Konsultacja i dokumentacja
Zanim zdecydujemy się na pozostawienie samochodu w serwisie, koniecznie musimy odbyć konsultację z przedstawicielem warsztatu. Jeśli wiemy, co stanowi problem, może to być konsultacja telefoniczna. Jeśli jednak jedyna wiedza, jaką posiadamy, to fakt, że „coś stuka”, konieczna jest bezpośrednia wizyta w serwisie. Opisujemy wtedy usterkę i pokazujemy, co nas sprowadza do warsztatu. Mechanik powinien wypytać nas o poprzednie naprawy, z którymi usterka może być związana. Taki wywiad ma na celu ustalenie, jakie czynności zostaną wykonane i ile za nie – szacunkowo – zapłacimy.Serwis podaje cenę szacunkową, ponieważ w praktyce często zdarza się, że w trakcie naprawy samochodu mechanik wykrywa kolejne usterki – mówi nam przedstawiciel stacji dealerskiej AC Golemo z Małopolski.Warto dopytać także o dokumentację. W profesjonalnym serwisie każda naprawa powinna być właściwie udokumentowana. Daje nam to możliwość złożenia reklamacji, jeśli naszym zdaniem usługa nie została zrealizowana prawidłowo.
Przebieg naprawy samochodu w serwisie
Wiele osób obawia się „ceny szacunkowej” – wyobrażamy sobie, że mechanik wykryje jeszcze niezliczoną ilość dodatkowych usterek, a my zapłacimy kilkakrotnie razy więcej. W dobrym, fachowym warsztacie samochodowym taka sytuacja nigdy się nie zdarzy. Jeśli mechanik stwierdzi, że coś jeszcze wymaga naprawy, powinien do nas zadzwonić i poinformować o tym fakcie. Rozszerzenie zakresu naprawy jest z nami dokładnie omawiane, podobnie jak cena. Mechanik robi to w swoim interesie. W końcu to on wykonuje pracę, za którą my mamy mu zapłacić – a co będzie, jeśli dokona dodatkowej naprawy, a my odmówimy zapłaty, albo nie będziemy w danej chwili dysponować potrzebną gotówką? Dlatego nie powinniśmy mieć obaw. Na koniec warto dodać, że najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług serwisu autoryzowanego przez markę naszego samochodu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana