lakiernie dla dużych aut ciężarowych i autobusów

Jak wybrać dobrą lakiernię aut ciężarowych?

„Jak cię widzą, tak cię piszą”. To znane powiedzenie odnosi się do naszego wizerunku, a więc nie tylko osobistego wyglądu, lecz wszystkiego, co nas reprezentuje. Jedną z ważniejszych wizytówek wielu przedsiębiorców są ich samochody, w tym także samochody ciężarowe i autobusy. Z pewnością większe uznanie i zaufanie wśród potencjalnych klientów wzbudzają te firmy, których ciężarówki należycie się prezentują.

Ciężarówki i autobusy także mają karoserie

Wydawać mogłoby się, że wszystko, czego można wymagać od ciężarówki, sprowadza się do jej ładowności, sprawności i siły, a w przypadki autobusów będzie to jeszcze liczba miejsc pasażerskich. To prawda, ponieważ te właśnie parametry decydują o tym, czy konkretne zadanie przy użyciu wybranego samochodu zostanie prawidłowo i szybko wykonane. Umówmy się tutaj, że pod określeniem „auto ciężarowe” będziemy rozumieli wszystkie te jednostki, które służą do innych celów niż indywidualne przejazdy samochodami osobowymi, a więc w równej mierze duże pojazdy przeznaczone do transportu towarów, jak i autobusy oraz busy do przewożenia ludzi, a także specjalistyczne maszyny na podwoziu samochodowym, takie jak żurawie, spychacze, koparki.

Wszystkie takie auta mają swoje karoserie; czasem jest ona bardzo duża, tak, jak np. w autobusie, a czasem to tylko kabina kierowcy lub operatora. Aczkolwiek stan blacharki ciężarówki lub autobusu zazwyczaj nie ma wpływu na ich osiągi, to już na estetykę na pewno tak. Jak sygnowaliśmy we wstępie, wygląd auta ciężarowego lub autobusu może mieć spore znaczenie w sensie marketingowym, a naszą opinię podzielają w tym zakresie specjaliści z firmy EUROMASTER BUS SERWICE z Opola, którzy na swoim blogu namawiają, by dbać o powłokę lakierniczą swojego pojazdu i pielęgnować ją regularnie.

Specjalne lakiernie dla dużych aut ciężarowych i autobusów

Zazwyczaj auta ciężarowe pracują w znacznie trudniejszych warunkach niż ich osobowe odpowiedniki, co oczywiście przekłada się na znacznie częstsze awarie i uszkodzenia ich poszczególnych elementów. Dotyczy to nie tylko mechanizmu napędu, hamulców, ogumienia, felg, zawieszenia, klimatyzacji, akumulatorów, czy szybszego zużywania olejów i innych płynów eksploatacyjnych, lecz także uszkodzenia karoserii czy tylko samego porysowania jej lakieru. Polakierowanie zwykłego samochodu osobowego lub nawet niezbyt dużego „dostawczaka” nie sprawia większych problemów, gdyż warsztatów lakierniczych jest w naszym kraju sporo. Lakierowanie autobusów, paszowozów, pompo-gruszek, żurawi samochodowych oraz innych ciężarówek, w tym wielkich naczep i cystern jest znacznie trudniejsze już z racji dużych rozmiarów tych pojazdów. Chcąc skorzystać z takiej usługi, należy zgłosić się do specjalistycznego warsztatu dysponującego odpowiednio obszernym blokiem blacharsko-lakierniczym. Ideałem byłoby znaleźć taką firmę, która współpracuje z dealerem konkretnej marki samochodowej. Należy wiedzieć, że lakiernicze warstwy ochronne nie są nakładane wyłącznie na karoserie, lecz także na inne podzespoły konstrukcyjne ciężarówki i autobusu, np. podwozia lub zawieszenia. W takim przypadku warto sprawdzić, czy wybrany warsztat dysponuje odpowiednim sprzętem do oczyszczania takich elementów np. przy pomocy piaskowania.

śr. ocena 5 / głosów 1