auto

Co warto wiedzieć o organizacji pokazów samochodowych?

Eventy związane z motoryzacją nieodmiennie cieszą się ogromną popularnością wśród całych rodzin. Aby jednak móc liczyć na komercyjny i wizerunkowy sukces, potrzebne jest zadbanie o wszelkie szczegóły już na etapie organizacji wydarzenia. O czym należy pamiętać w szczególności?

Miejsce

Pokazy samochodowe oraz inne imprezy dotyczące branży motoryzacyjnej przyciągają całe tłumy ludzi – nie tylko uczestników, prezentujących swoje maszyny, ale również gości, którzy przybyli je zobaczyć. Przymierzając się do zorganizowania imprezy samochodowej trzeba w pierwszej kolejności wybrać dobrą lokalizację. Ważne jest, żeby dane miejsce oferowało posiadało odpowiednią powierzchnię na której będzie można zmieścić wiele samochodów, jeszcze więcej ludzi, a ponadto również całe zaplecze techniczne. Najlepszym wyborem będą lokalizacje pod gołym niebem.

Czas

Eventy motoryzacyjne najczęściej mają charakter nie lokalny, lecz ogólnokrajowy, a nawet międzynarodowy – dla wielu uczestników oraz gości wzięcie w nich udziału wiąże się z koniecznością pokonania znacznych dystansów. Dlatego poza miejscem należy rozważnie podejść do kwestii terminu imprezy. Najczęściej wybierane są weekendy w okresie letnim – można liczyć wtedy na najwyższą frekwencję, szczególnie jeśli pokaz skierowany jest do niesprecyzowanej grupy odbiorców. Rodzinom z dziećmi dużo łatwiej jest zaplanować dłuższą wycieczkę na pokaz w sobotę w środku lata, niż w środę w czasie trwania roku szkolnego.

Dodatkowe atrakcje

Kluczową atrakcję pokazów samochodowych są oczywiście auta – w zależności od tematyki pokazu mogą to być auta zabytkowe, wojskowe bądź konkretnych marek – jednak najczęściej organizatorzy takich eventów dbają o urozmaicenie czasu przybywających gości. Im bardziej zróżnicowany, interesujący program, tym większe zainteresowanie eventem wśród potencjalnych gości.

Pokaz jako dodatkowa atrakcja

Niekiedy pokazy samochodowe nie są głównym programu imprezy, lecz jedną z kilku jego części. Mogą one towarzyszyć między innymi dużym wydarzeniom sportowym, festynom, festiwalom i innym eventom kulturalnym.

Kto zajmuje się organizacją pokazów?

Organizacja pokazów zlecana jest zazwyczaj podmiotom zewnętrznym, specjalizującym się w tego typu działaniach. Jedną z takich firm jest Racing Logistics z Olsztyna. Działa ona w tej branży nieprzerwanie od roku 2011 i ma na swoim koncie wiele sukcesów.

śr. ocena 5 / głosów 1