Na co zwracać uwagę przy wydruku ulotek. Kilka prostych porad

O jakości ulotek – niezależnie od tego czy mamy do czynienia z przekazem o charakterze reklamowym, czy też ogłoszeniowym – nie decyduje wyłącznie ich warstwa graficzno-treściowa. Ogromne znaczenie ma też sam proces wydruku. Planując druk i kolportaż, warto pamiętać o kilku istotnych czynnikach. Najważniejsze z nich prezentujemy poniżej.

Format ulotki

Najpopularniejszym formatem stosowanym podczas druku i kolportażu ulotek jest A5. To rozmiar standardowej kartki od zeszytu. Ulotka tego typu sprawdza się doskonale przy rozdawnictwie ulicznym. Jest poręczna, a jednocześnie zawiera dostatecznie wiele treści informacyjno-reklamowych. Oczywiście możemy zdecydować się na formaty mniejsze (A6 i A7; często wrzucane do skrzynek pocztowych, zostawiane na wycieraczkach mieszkań) oraz większe (od A4 wzwyż; stosowane na dużych powierzchniach, pełnią rolę miniplakatu).

Wielkość nakładu

Nakład to jedna z podstawowych wytycznych, wpływających na koszt wydruku ulotek. Warto przy tym pamiętać, że wraz ze wzrostem nakładu spada cena netto pojedynczej ulotki. O ile druk 500 sztuk ulotek dwustronnych będzie nas kosztował od kilkudziesięciu do około 200 złotych, za wydruk 10000 sztuk zapłacimy maksymalnie pięciokrotność wymienionych wartości. Jeżeli więc planujemy dotrzeć z przekazem informacyjno-marketingowym do szerszego grona odbiorców, nie powinniśmy przesadnie oszczędzać. To się nie opłaca.

Rodzaj papieru

Papier decyduje o postrzeganiu ulotki. Broszury na papierze wyższej jakości zazwyczaj lepiej się kojarzą, wzbudzają większe zaufanie i są wytrzymalsze. Najczęściej zastosowanie znajduje papier kredowy błyszczący lub matowy o gramaturze 130 g/m². W ofertach z łatwością odszukamy też wydruki nieco sztywniejsze, o parametrze 170 g/m². Ciekawym pomysłem na dodatkowe zabezpieczenie ulotek jest pokrycie ich folią bądź lakierem dyspersyjnym.

Maszyna drukująca

Nic nie wpływa na wydruk ulotek w większym stopniu, niż jakość sprzętu drukującego. Oczywiście najlepiej zaufać firmom dysponującym nowoczesnymi drukarkami cyfrowymi. Takim miejscem jest drukarnia Urdruk w Oleśnicy przy ulicy Stolarskiej. W Urdruk można wyprodukować nie tylko ulotki, ale też wizytówki, koperty, plakaty i szeroką gamę innych wydruków, pełniących funkcje reklamowo-informacyjne. Szczegóły na stronie zakładu.

śr. ocena 5 / głosów 4