Zastosowanie druku wielkoformatowego w reklamie
Druk wielkoformatowy to nowoczesna technologia wykorzystywana do produkcji form drukowanych na różnych rodzajach materiału. Druk najczęściej stosowany jest do prowadzenia kampanii reklamowych, wyborczych oraz społecznych. Można wykorzystać go do zagospodarowania powierzchni bilbordów, produkcji banerów, plakatów, szyldów i innych materiałów marketingowych. Użycie druku wielkoformatowego jest sposobem na skuteczne i szybkie rozpowszechnienie wizerunku firmy na rynku. Technika daje wiele możliwości, zarówno dotyczących dokładności i trwałości wydruku, jak też stosowanych materiałów oraz formatów. Oprócz tego generuje stosunkowo niskie koszty produkcji. Jakie formy reklamowe można stworzyć za pomocą druku wielkoformatowego?
Charakterystyka i zalety druku wielkoformatowego
Głównym kryterium branym pod uwagę przy określaniu formatu druku jest jego rozmiar. Za druk wielkoformatowy uznawane są rozmiary przekraczające 50 cm szerokości. Zleceń o takich wymiarach nie można wykonać w drukarkach tradycyjnych. Dzięki zastosowaniu druku wielkoformatowego realne jest stworzenie projektów o dowolnej długości i szerokości sięgającej 160 cm.
Jedną z najistotniejszych zalet druku wielkoformatowego jest uniwersalność i niskie koszty produkcji. Stosunkowo prosta procedura wykonania sprawia, że technika może być skutecznie stosowana w projektach o dużej skali. Druk wielkoformatowy można wykonywać na różnych rodzajach podłoża. Do najczęściej stosowanych materiałów należą folie samoprzylepne, banery, tkaniny, a także tradycyjny papier.
Jakie formy druku wielkoformatowego są wykorzystywane w reklamie?
Projekty wykonane za pomocą druku wielkoformatowego stanowią podstawę kampanii reklamowych. Do najskuteczniejszych form promowania firmy należą flagi, fototapety, banery, plakaty i postery. Flagi to typ reklamy umieszczanej zazwyczaj przed budynkiem firmy. Dzięki niewielkim rozmiarom i łatwemu transportowi można wykorzystać je w charakterze reklamy mobilnej. Czym charakteryzują się fototapety?
Jak tłumaczy projektant z firmy Reklamtext zajmującej się realizacją druków wielkoformatowych i produkcją materiałów reklamowych: Fototapeta jest formą, która doskonale zaprezentuje nowe produkty firmy lub panoramę siedziby. Dzięki wielu możliwościom zaawansowanej edycji zdjęć można uzyskać ciekawe, często zaskakujące efekty. Specjaliści wykonujący projekt mogą pomóc klientowi w doborze gotowych grafik lub zdjęć przyciągających uwagę.
Banery, plakaty, postery – skuteczność dzięki prostocie
Wbrew powszechnym przekonaniom do skutecznej reklamy nie trzeba stosować skomplikowanych form. Efektywną promocję umożliwiają proste w wykonaniu plakaty, postery oraz banery. Plakaty i postery najczęściej umieszczane są na bilbordach, budynkach lub tablicach ogłoszeń. Jedną z największych zalet jest odporność na działanie warunków atmosferycznych. Oprócz tego, podczas zwijania lub składania plakatów nie pozostają na nich trwałe ślady. Dzięki temu mogą być one wielokrotnie przenoszone bez ryzyka uszkodzenia.
Główną korzyścią płynącą z zastosowania banerów są niskie koszty produkcji i łatwość montażu. Produkty są lekkie, co ułatwia ich transport. Oprócz tego charakteryzują się wytrzymałością i trwałością, a więc można bezpiecznie wykonać je na zewnątrz, na przykład przed siedzibą firmy. Warto podkreślić, że grafika umieszczana na banerach zachowuje nasycenie kolorystyczne i estetyczny wygląd nawet w trudnych warunkach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana