wydruk-reklama

Typy wydruków reklamowych

Dobrze zaplanowana kampania reklamowa pozwala marce wyróżnić się na tle konkurencji, zainteresować klientów i skutecznie przekonać ich do skorzystania z konkretnej oferty. Współczesna reklama posługuje się rozmaitymi mediami i nośnikami, jednak wciąż nie do przecenienia są jej najbardziej tradycyjne formy. Pierwsze reklamy drukowane na papierze pojawiły się w XVII wieku i do dziś siła treści powielanych w ten sposób jest olbrzymia.

Jak sprzedaje reklama?

Choć być może trudno w to uwierzyć, większość decyzji zakupowych podejmujemy, kierując się emocjami. Dążenie do przyjemności i chęć unikania wrażeń nieprzyjemnych to dwie podstawowe motywacje, skłaniające nas do wydawania pieniędzy. Dysponując tą wiedzą, marketerzy mają możliwość formułowania reklam w taki sposób, by ich produktom nikt nie mógł się oprzeć.

Oczywiście, treść przekazu reklamowego musi być ściśle dopasowana do potrzeb i oczekiwań konkretnego odbiorcy. Ważne jest, by atrakcyjna grafika i chwytliwe hasło w prosty sposób informowały klienta o korzyściach, jakie odniesie, sięgając po dany produkt. Zatem merytoryczna warstwa reklamy musi jasno nawiązywać do oferty.

Kolejną ważną kwestią jest dotarcie z gotową reklamą do odbiorcy. Wybór środków przekazu musi być podyktowany tym, gdzie dany konsument będzie miał największe szanse dostrzec kierowany do niego przekaz. Właśnie dlatego druk reklamowy wciąż nie traci na znaczeniu – zauważa nasz rozmówca z drukarni BrokersMedia w Oświęcimiu.

Reklama prosto z drukarni

Prowadząc biznes lokalny, którego klientami w większości są osoby mieszkające lub pracujące w najbliższej okolicy, nie ma sensu inwestować w reklamę telewizyjną czy internetową. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzą się proste wydruki reklamowe, takie jak ulotki do rozdawania przechodniom, banery i plakaty wieszane w witrynach sklepu czy zakładu usługowego oraz wizytówki.

Nieco inne materiały promocyjne przydadzą się przy okazji uczestnictwa w branżowych targach i konferencjach. Gdy próbujemy pozyskać nowych klientów podczas spotkań twarzą w twarz, dobrze jest przygotować dla nich rzetelne i eleganckie prospekty, foldery oraz katalogi ofertowe. Miłym ukłonem w stronę klienta są gadżety upominkowe. Dodatkową zaletą takich materiałów promocyjnych jest fakt, że zdobiony nadrukiem z logo twojej firmy kubek, będzie promował markę jeszcze długo i to w miejscach, do których w inny sposób nigdy nie mógłbyś dotrzeć.

Z nowoczesnych technologii poligraficznych korzysta też reklama zewnętrzna. Najlepszym przykładem mogą być wielkoformatowe billboardy reklamowe, które stawiane są przy ważnych drogach. Decydując się na ustawienie billboardu przy wjeździe do miasta możesz mieć pewność, że informacje o twojej firmie każdego dnia rzucą się w oczy pasażerom kilkudziesięciu tysięcy samochodów.

śr. ocena 5 / głosów 5