Artykuł sponsorowany

Technologia druku UV – jak działają drukarki UV?

Technologia druku UV – jak działają drukarki UV?

Druk UV jest nowoczesną technologią nanoszenia grafiki na różnego rodzaju powierzchnie, takie jak płótno, blacha, papier czy szkło. Jej walory sprawiają, że jest ona coraz częściej stosowana. Efektem są wysokiej jakości wydruki, dlatego druk UV jest chętnie stosowany przez wiele firm i instytucji. Na czym polega drukowanie za pomocą tej technologii? Gdzie druk UV najczęściej znajduje zastosowanie?

Na czym polega technologia druku UV?

Druk w technologii UV pod wieloma względami przypomina typowy sposób drukowania, który uskutecznia się za pomocą drukarek atramentowych. Zasada napylania tuszu poprzez dysze na materiał jest taka sama. Jednak w przypadku drukowania UV wykorzystywane są tusze polimerowe, które po uzyskaniu wydruku są utrwalane przez promienie UV.

Tego typu promieniowanie rozpoczyna proces polimeryzacji tuszów, które znajdują się już na wydruku. W efekcie powstaje trwała, kolorowa warstwa plastiku. Taki wydruk jest wytrzymały i zarazem bardzo efektowny. Do drukowania tą techniką potrzebne są specjalne urządzenia, zakupione w takich miejscach, jak UV-UVPrinter. Wizualnie nie różnią się one od zwykłych drukarek atramentowych, jednak przystosowane są do polimerowych tuszy i posiadają funkcję naświetlania gotowych wydruków promieniami UV.

Na jakiego rodzaju płaszczyznach można nanosić wydruki UV?

Technologia UV pozwala nanosić grafiki na wiele rodzajów materiałów. Można w ten sposób zadrukować szkło, karton, pleksi, tkaninę, canvasy, plastik czy blachę. Praktycznie wszystkie rodzaje materiału daje się pokryć wydrukiem w technologii UV.

Druk UV sprawdza się zarówno w małych, jak i w wielkich formatach. Stosowany jest szeroko w reklamie. To za pomocą tej technologii tworzy się trwałe banery, tablice reklamowe czy szyldy. Małe wydruki pokrywają w takich przypadkach wszelkie gadżety reklamowe. W ten sposób tworzy się również oznaczenia napodłogowe oraz listwy cenowe do sklepów.

Technologia oraz drukarki UV znajdują zastosowanie także zastosowanie w dekorowaniu wnętrz. Wydrukami pokrywane są wtedy panele, fronty mebli, płytki czy naczynia. Technologia UV służy również do produkcji ozdobnych tapet i obrazów.

Zalety technologii UV

Oprócz uniwersalności technologia druku UV posiada również takie zalety jak trwałość obrazów. Kolory nie blakną i nie poddają się szkodliwym warunkom atmosferycznym, dlatego w ten sposób powstają banery reklamowe. Ponadto jakość odwzorowanej grafiki jest doskonała.

Podczas wydruku technologia UV w drukarni nie wydzielają się żadne szkodliwe związki. Nie ma też przykrych zapachów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.