Artykuł sponsorowany

Stacjonarny czy internetowy - jaki kantor wybrać?

Stacjonarny czy internetowy - jaki kantor wybrać?

Wybierając się w podróż zagraniczną – niezależnie od tego, czy jedziemy na wakacje, czy w celach służbowych – warto zaopatrzyć się w pieniądze obcego kraju. Możemy to zrobić udając się do osobiście do kantoru lub korzystają z jednego z serwisów do wymiany walut. Jakie są wady i zalety tych rozwiązań, które z nich jest wygodniejsze lub bardziej opłacalne, które z nich lepiej wybrać?

Kantory stacjonarne

Istotnym atutem kantorów stacjonarnych jest fakt, że walutę możemy w nich otrzymać od ręki – wystarczy, że przyniesiemy ze sobą gotówkę w kwocie, którą chcemy wymienić i po chwili już wychodzimy z zagranicznymi pieniędzmi. Bez żadnych dodatkowych formalności, zobowiązań czy konieczności posiadania konta walutowego w banku. Z tego powodu z kantorów stacjonarnych korzystają najczęściej osoby, które lada chwila wyruszają za granicę lub już są w podróży i nie mają czasu, by korzystać z innych form wymiany walut. Oczywiście do kantoru możemy przyjść z dowolną kwotą – jeśli będzie dostatecznie duża możemy negocjować kurs, by sprzedać nasze pieniądze po jak najlepszej cenie. Warto jednak wcześniej skontaktować się z kantorem, żeby ustalić, czy wymiana będzie możliwa. Niektóre kantory, takie jak kantor Alex działający w Warszawie od 1999 roku oferuje swoim klientom możliwość sprzedania bilonu oraz pieniędzy, które zostały wycofane z obiegu. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy po powrocie z zagranicy zachowali w portfelu monety, których nie mogą już wydać. Poważnym minusem kantorów stacjonarnych jest z drugiej strony fakt, że musimy odwiedzić je osobiście – zanim się do nich pofatygujemy warto na stronie internetowej sprawdzić aktualny kurs interesujących nas walut i powołać się na podane tam ceny.

Kantory internetowe

To rozwiązanie adresowane jest przede wszystkim dla osób, które potrzebują wymieniać gotówkę w dużych ilościach – a więc między innymi dla przedsiębiorców działających na obcych rynkach bądź inwestorów. Dlaczego głównie dla nich? Ponieważ cechą charakterystyczną kantorów internetowych są bardzo atrakcyjne kursy walut. Co prawda różnica między kursami w takich serwisach a kantorach stacjonarnych może wydawać się niewielka, jednak przy wymianach dużych kwot staje się bardzo znacząca. Ponadto żeby skorzystać z kantoru internetowego nie musimy wychodzić z domu, nie jesteśmy ograniczeni naszym miejscem pobytu i czasem – wystarczy, że posiadamy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i przeglądarką. Jakie są zatem minusy takiego rozwiązania? Przede wszystkim musimy się w nim zarejestrować. Ponadto musimy posiadać w banku konto obsługujące walutę, którą kupujemy, ponieważ to na nie zostaną przesłane pieniądze. Dlatego dla osób potrzebujących jednorazowej wymiany rozwiązanie wiązać się będzie z dużą ilością formalności. Drugim minusem jest fakt, że pieniądze otrzymamy dopiero po zaksięgowaniu wpłaty, co w niektórych przypadkach może trwać od jednego do nawet kilku dni.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.