Rodzaje systemów ekspozycyjnych zewnętrznych
Systemy ekspozycyjne zewnętrzne są dzisiaj widoczne nie tylko na ulicach – są nieodłącznym elementem imprez plenerowych czy otoczenia galerii handlowych. Od wielu lat z ekspozycji zewnętrznych korzystają zarówno instytucje publiczne, jak i prywatni przedsiębiorcy. Ich niesłabnąca popularność to zasługa różnorodności rodzajów ekspozycyjnych, które można kreatywnie wykorzystać w celu reklamowym bądź informacyjnym.
Czym wyróżniają się reklamy umieszczane na systemach ekspozycyjnych zewnętrznych?
Różnego rodzaju standy oraz inne rodzaje ekspozycji zewnętrznej są szczególnym nośnikiem informacji, ponieważ ich podstawową rolą jest szybka identyfikacja produktu, w przeciwieństwie do reklam zamieszczanych w mediach, które są zazwyczaj przeładowane informacjami. Komunikat umieszczony na outdoorowym nośniku przykuwa uwagę na kilka sekund, a mimo to może znacząco wpłynąć na decyzję o skorzystaniu z usług prezentowanych na ekspozycji. Współczesne systemy wystawiennicze zewnętrzne konstruowane są w taki sposób, że są odporne na opady oraz zmiany temperatur, a umieszczone na nich informacje nie wyblakną, mimo wystawienia na światło słoneczne. Nawet lekkie konstrukcje są odpowiednio wzmacniane, aby nie ulec zniszczeniu, a działanie wiatru spożytkowane – na przykład reklamy na masztach obracają się, a inne falują, dzięki czemu jeszcze bardziej przykuwają uwagę potencjalnego odbiorcy.
Przykładowe rodzaje i sposoby wykorzystania ekspozycji zewnętrznych
Zewnętrzne systemy wystawiennicze przede wszystkim pomagają zlokalizować oferowane usługi. W tym celu można zastosować ramy trójkątne z grafiką umieszczoną na dwóch bokach, aby komunikat był widoczny z wielu stron. Ciekawym rozwiązaniem są systemy H-Fix, które oprócz zawartej informacji na banerze, odgradzają miejsce stoiska, dzięki zastosowaniu mocowania na rozpiętych linkach, natomiast wyjątkową widoczność zapewni maszt przenośny z nadrukowaną flagą. Lekkie stojaki plażowe mocowane na szpilki są doskonałym rozwiązaniem na wydarzenia organizowane na plaży bądź w parkach, gdzie jest miękkie podłoże.
Podstawowym wyposażeniem większych stoisk na eventach plenerowych są namioty EXPO, które są nie tylko doskonałym nośnikiem informacji, ale dodatkowo chronią przed warunkami atmosferycznymi i kurzem. Wiele firm, między innymi DisplayPlanet, oferuje zadrukowane ścianki boczne, które dodatkowo osłaniają wyposażenie stoiska oraz zwiększają jego atrakcyjność. Na imprezach na wolnej przestrzeni stosuje się też dmuchane skydancery, inaczej chwieje reklamowe. Jest to niewątpliwie najbardziej unikatowy sposób na przyciągnięcie uwagi nie tylko dzieci.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana