Artykuł sponsorowany

Reklama wielkogabarytowa – rola i znaczenie

Reklama wielkogabarytowa – rola i znaczenie

Każda reklama ma na celu przekonać odbiorcę do wybrania określonych towarów bądź usług lub skłonienia do propagowanych idei. Skuteczność reklamy zależy od szybkości, z jaką reklamodawcy uda się przyciągnąć uwagę odbiorcy. Gwarantem sukcesu są w tym wypadku nie tylko chwytliwe hasła, ale również ograniczenie treści do atrakcyjnej i eksponowanej na dużej powierzchni warstwy graficznej. Reklama ma kilka sekund, by zdobyć uznanie odbiorcy.

Rola reklamy wielkoformatowej

Reklama wielkoformatowa, która realizowana jest w przestrzeni publicznej i przy głównych traktach komunikacyjnych głównie przez billboardy, murale i wielkogabarytowe siatki winylowe, stanowi niezmiennie najpopularniejszą formę zewnętrznej reklamy wizualnej. Dzięki odpowiednim rozmiarom, skutecznym hasłom i krzykliwym kolorom przechodzień bądź kierowca jest w stanie zarejestrować treść tego rodzaju reklamy, pomimo krótkiego kontaktu i minimalnego skupienia na jej przekazie. Dlatego już na etapie przygotowania projektu graficznego reklama wielogabarytowa powinna być dostosowana do krótkiego, ale cyklicznego kontaktu konsumenta z jej treścią.

Rodzaje reklamy wielkogabarytowej

Do form wielkogabarytowej reklamy zewnętrznej zaliczamy przede wszystkim billboardy, czyli wolnostojące lub naścienne tablice przeznaczone do prezentowania dużych plakatów reklamowych, wyposażone w dodatkowe oświetlenie. W przestrzeni miejskiej dużą popularnością cieszy się również reklama prezentowana na wielkoformatowych siatkach winylowych, która przymocowana jest do ściany budynku lub rusztowania (tylko na czas remontu).
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii i wysokiej jakości tuszów jesteśmy dziś w stanie szybko wykonać nadruk na wielkogabarytowej siatce winylowej, który będzie trwały i odporny na skrajne warunki atmosferyczne – zapewnia przedstawiciel firmy Vera-Via.
Reklama coraz częściej przybiera też formę muralu, czyli monumentalnego, miejskiego malowidła ściennego, które wpisuje się w atmosferę street-artu.

Znaczenie reklamy wieloformatowej

Zgodnie z wynikami badań opinii publicznej większość z nas jest przekonana, że pomysłowo zaprojektowana kampania reklamowa jest w stanie podnieść prestiż produktu. Reklama wielkogabarytowa wciąż ma większą siłę oddziaływania od citylightów (podświetlanych tablic najczęściej wmontowanych w wiaty przystankowe), a największą estymą cieszą się murale. Reklamy tego rodzaju, postrzegane jako ciekawsze i bardziej artystyczne, wywołują znacznie więcej pozytywnych emocji i silniej zapadają w pamięć konsumenta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.