Reklama wielkogabarytowa – rola i znaczenie

Każda reklama ma na celu przekonać odbiorcę do wybrania określonych towarów bądź usług lub skłonienia do propagowanych idei. Skuteczność reklamy zależy od szybkości, z jaką reklamodawcy uda się przyciągnąć uwagę odbiorcy. Gwarantem sukcesu są w tym wypadku nie tylko chwytliwe hasła, ale również ograniczenie treści do atrakcyjnej i eksponowanej na dużej powierzchni warstwy graficznej. Reklama ma kilka sekund, by zdobyć uznanie odbiorcy.

Rola reklamy wielkoformatowej

Reklama wielkoformatowa, która realizowana jest w przestrzeni publicznej i przy głównych traktach komunikacyjnych głównie przez billboardy, murale i wielkogabarytowe siatki winylowe, stanowi niezmiennie najpopularniejszą formę zewnętrznej reklamy wizualnej. Dzięki odpowiednim rozmiarom, skutecznym hasłom i krzykliwym kolorom przechodzień bądź kierowca jest w stanie zarejestrować treść tego rodzaju reklamy, pomimo krótkiego kontaktu i minimalnego skupienia na jej przekazie. Dlatego już na etapie przygotowania projektu graficznego reklama wielogabarytowa powinna być dostosowana do krótkiego, ale cyklicznego kontaktu konsumenta z jej treścią.

Rodzaje reklamy wielkogabarytowej

Do form wielkogabarytowej reklamy zewnętrznej zaliczamy przede wszystkim billboardy, czyli wolnostojące lub naścienne tablice przeznaczone do prezentowania dużych plakatów reklamowych, wyposażone w dodatkowe oświetlenie. W przestrzeni miejskiej dużą popularnością cieszy się również reklama prezentowana na wielkoformatowych siatkach winylowych, która przymocowana jest do ściany budynku lub rusztowania (tylko na czas remontu).

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii i wysokiej jakości tuszów jesteśmy dziś w stanie szybko wykonać nadruk na wielkogabarytowej siatce winylowej, który będzie trwały i odporny na skrajne warunki atmosferyczne – zapewnia przedstawiciel firmy Vera-Via.

Reklama coraz częściej przybiera też formę muralu, czyli monumentalnego, miejskiego malowidła ściennego, które wpisuje się w atmosferę street-artu.

Znaczenie reklamy wieloformatowej

Zgodnie z wynikami badań opinii publicznej większość z nas jest przekonana, że pomysłowo zaprojektowana kampania reklamowa jest w stanie podnieść prestiż produktu. Reklama wielkogabarytowa wciąż ma większą siłę oddziaływania od citylightów (podświetlanych tablic najczęściej wmontowanych w wiaty przystankowe), a największą estymą cieszą się murale. Reklamy tego rodzaju, postrzegane jako ciekawsze i bardziej artystyczne, wywołują znacznie więcej pozytywnych emocji i silniej zapadają w pamięć konsumenta.

śr. ocena 5 / głosów 6