Artykuł sponsorowany

Potencjał biznesowy rynku chińskiego

Potencjał biznesowy rynku chińskiego

Chiny mogą pochwalić się jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek na całym świecie, a kraj do niedawna nastawiony głównie na eksport, obecnie jest olbrzymim rynkiem zbytu dla produktów sprowadzanych z zagranicy. Z roku na rok wzrasta popyt na towary importowane, co stwarza spore szanse również dla polskich producentów. Przyjrzyjmy się bliżej specyfice rynku chińskiego.

Wymiana handlowa z Chinami

Chiny to olbrzymi kraj, nie dziwi więc fakt, że jest największym eksporterem i drugą gospodarką na świecie pod względem importu. Kraje UE są dla ChRL głównym partnerem biznesowym, tuż za nimi plasują się, każde samodzielnie, USA i Japonia – opowiada ekspert z IDEUM Przybylscy s. j.
Spośród krajów Europy Środkowej i Wschodniej to właśnie Polska jest największym partnerem handlowym Chin. W 2017 roku łączna wymiana między tymi krajami wzrosła o ponad 20% i po raz pierwszy w historii przekroczyła 20 mld dolarów. Obroty tego rzędu zawdzięczamy co prawda głównie eksportowi z Chin, jednak coraz więcej naszych towarów trafia do tego azjatyckiego kraju. Co importujemy z Chin? Jeśli chodzi o strukturę chińskiego importu do Polski, od lat kształtuje się ona w podobny sposób. Z Państwa Środka sprowadzamy przede wszystkim aparaturę do telefonii, komputery, części do sprzętu RTV oraz akcesoria do urządzeń biurowych. Obok nich trzeba wymienić zabawki, odzież, aparaturę oświetleniową oraz akcesoria turystyczne.

Co eksportujemy do Chin?

Do najważniejszej grupy towarów importowanych do Chin z Polski od lat należy miedź i wyroby z miedzi. Oprócz niej, w ostatnim czasie Chińczycy kupują od nas coraz więcej urządzeń mechanicznych oraz ich części, pojazdów i akcesoriów do nich, a także kotłów. Obok nich ważne miejsce zajmuje drewno i meble. Coraz większy udział w eksporcie z Polski do ChRL mają artykuły rolno-spożywcze. Co ciekawe, do Chin  trafia coraz więcej naszych przetworów mlecznych i mącznych, a także ekstrakt słodowy. W latach 2017-2018 Chiny zaczęły importować polskie jaja, drób, ikrę ryb łososiowatych i konie do celów rekreacyjnych. Do chińskich domów trafia natomiast nieco mniej cukru i słodyczy.

Perspektywy wymiany handlowej z Chinami

Chiny są rynkiem bardzo wymagającym, chociażby ze względu na dużą odległość oraz fakt zróżnicowania przepisów prawnych w poszczególnych prowincjach, jednak Państwo Środka otwiera przed polskimi biznesmenami spore perspektywy. Eksport do Chin ciągle wzrasta, przy czym szczególną uwagę warto poświęcić branży spożywczej. Eksport żywności do Chin z pewnością jest dobrym pomysłem, a to ze względu na duży potencjał wzrostu konsumpcji w tamtym rejonie świata. PKB w Chinach z roku na rok wzrasta, co oznacza większe możliwości zakupowe klientów detalicznych, którzy są bardzo ciekawi produktów z odległych części świata. Planując ekspansję tego azjatyckiego rynku warto brać pod uwagę istnienie specyficznych trudności, jak chociażby różnice kulturowe czy bariera językowa. W ich pokonaniu z pewnością pomocni okażą się eksperci, zajmujący się zawodowo pośrednictwem w handlu z Chinami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.