Artykuł sponsorowany

Pojemniki do segregacji odpadów. Podstawowy podział i kolorystyka

Pojemniki do segregacji odpadów. Podstawowy podział i kolorystyka

Przyzwyczajenie się do segregowania odpadów i umieszczania ich w pojemnikach o odpowiedniej kolorystyce zabrało nam trochę czasu. Przywykliśmy do podziału na trzy rodzaje śmieci: surowce (papier, plastik, szkło), bio (odpadki organiczne, z wyjątkiem kości i mięsa) i zmieszane. Powoli zaczyna obowiązywać w Polsce nowy podział – nie na trzy frakcje, tylko na pięć. Każdej z nich przyporządkowany jest odpowiedni kolor pojemnika.

Dlaczego segregacja odpadów jest ważna?

Segregacja odpadów w istotny sposób wpływa na naszą świadomość, jako klienta i konsumenta. Jeśli segregujemy śmieci, siłą rzeczy pojawia się refleksja na temat tego, jak dużo pakowanych produktów zużywamy. Zaczynamy zadawać sobie pytanie, czy można to zużycie ograniczyć, by przynajmniej  w taki sposób zadbać o środowisko naturalne na naszej planecie. Bo segregacja i przetwarzanie surowców to podstawa ekologicznej gospodarki.  Nie bez znaczenia jest też argument finansowy.
Znajomość i przestrzeganie  nowych zasad dotyczących segregacji odpadów są też o tyle istotne, że od 2019 r. za śmieci nieposortowane zapłacimy znacznie więcej, niż za posortowane wyjaśnia pracownik firmy MJB z Nicponi koło Gniewu - Za brak segregacji bądź kiepską segregację mogą zostać wprowadzone dodatkowe sankcje lub kary.

Nowa segregacja odpadów

Śmieci, które do tej pory umieszczaliśmy w pojemniku czerwonym, czyli „segregowane suche",  podzielono na dwie grupy: papier i metale + tworzywa sztuczne. „ Odpady zmieszane" które znikały w pojemniku czarnym, segregujemy na: bio (obierki i resztki pozostające po obieraniu owoców i warzyw, fusy kawy, skorupki jaj itp.) i „ odpady resztkowe” (zużyte środki higieny, stłuczone naczynia i szkło itp. ). By łatwiej się w tym odnaleźć, każdemu z rodzajów odpadów przyporządkowany jest odpowiedni kolor pojemnika.

Kolorystyka pojemników na odpady

Pojemniki do segregowania śmieci  zostały podzielone na następujące kolory:
  • Niebieski z napisem ”papier”
  • Zielony z napisem „szkło”
  • Żółty z napisem „metale i tworzywa sztuczne” – na metale i tworzywa sztuczne
  • Brązowy z napisem „bio” – na resztki organiczne z gospodarstw domowych
  • Brązowy z napisem „bio – dla gastronomia/targowisko” – na  bioodpady z gastronomii i z targowisk
  • Szary z napisem „odpady zielone” – na odpady zielone
  • Czarny z napisem „odpady zmieszane”- dla odpadów zmieszanych, czyli tych, które pozostają po zapełnieniu wszystkich innych pojemników
  • Kolor dowolny (z wyłączeniem już wymienionych) z napisem „odpady wielkogabarytowe” – na odpady wielkogabarytowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.