Podstawowe elementy systemów przeładunkowych
Systemy przeładunkowe są częścią ciągów komunikacyjnych umożliwiających sprawną wymianę towarów pomiędzy strefą magazynową a pojazdami transportowymi. Składają się z kilku elementów, które nie tylko ułatwiają pracę kierowcą i magazynierom, lecz również bezpośrednio przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa w trakcie rozładunków i załadunków towarów.
Jakie elementy wchodzą w skład systemów przeładunkowych?
Podstawowym elementem związanym z przeładunkiem towarów jest brama przemysłowa. Jest ona zamontowana na wysokości umożliwiającej stworzenia bezpośredniego połączenia między naczepą ciężarówki a przestrzenią magazynową. Umożliwia również oddzielenie strefy wewnętrznej od zewnętrznej po zakończeniu prac.
Dla zapewnienia skuteczności prac przeładunkowych ważne są również rampy. Są to konstrukcje umieszczane w budynku, które wysuwają się po zadokowaniu pojazdu. Tworzą odporną na obciążenia nawierzchnię pomiędzy wnętrzem naczepy a magazynem, umożliwiając rozładunek przy pomocy wózków widłowych i ręcznych.
Strefa przeładunkowa musi być również odpowiednio osłonięta przed działaniem czynników środowiskowych. Służą do tego specjalne uszczelnienia wykonane z tworzyw sztucznych, które dodatkowo wzmacniają połączenie między budynkiem a pojazdem.
Elementami systemów przeładunkowych są również akcesoria zwiększające bezpieczeństwo prac przeładunkowych. Należą do nich: sygnalizacje świetlne, odboje zabezpieczające ścianę budynku i tył pojazdu, kliny blokujące oraz naprowadzacze kół.
Sprzedażą i montażem elementów systemów przeładunkowych zajmują się firmy, takie jak Elko z Kalisza. Dzięki ich pracy możliwe jest znaczne zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa związanego z rozładunkami i załadunkami towarów.
Czy istnieją zintegrowane systemy przeładunkowe?
Owszem, na rynku dostępne są zintegrowane systemy bezpiecznego dokowania jak np. DOK-ELSAFE. W ich skład wchodzą wszystkie wspomniane elementy systemów przeładunkowych, które są ze sobą połączone. Dzięki wykorzystaniu zintegrowanego systemu sygnalizacji świetlnej pracownicy dostają czytelną informację, gdy proces dokowania został zakończony, a rampa podjazdowa została połączona z pojazdem.
Dodatkowo kliny blokujące wyposażone są w specjalne czujniki optyczne, które przesyłają informacje do systemu. W momencie, gdy w trakcie prac przeładunkowych zostaną one usunięte lub pojazd zacznie się obsuwać, uruchomiony zostaje alarm dźwiękowych i świetlny. Sprawia to, że poziom bezpieczeństwa zostaje znacznie zwiększony, a zmniejsza się ryzyko wypadku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana