Artykuł sponsorowany

Metody sprzedaży odzieży używanej

Metody sprzedaży odzieży używanej

Szukasz pomysłu na własny biznes? Ciekawą opcją może być sprzedaż odzieży używanej. Polacy chętnie sięgają po takie ubrania – chcąc zaoszczędzić lub znaleźć coś wyjątkowego. Nic nie wskazuje na to, by w tej kwestii cokolwiek miało się zmienić. Odzież używaną można sprzedawać na wiele sposobów, stacjonarnie albo przez internet. Jak się do tego zabrać? Skąd wziąć ubrania? Wyjaśniamy poniżej.

Dawniej kupowania odzieży używanej często się wstydziliśmy. Dziś do robienia takich zakupów przyznają się największe gwiazdy. W tzw. lumpeksach czy w sieci można upolować ubrania oryginalne i dobrej jakości, w relatywnie niskiej cenie. Kupowanie odzieży używanej to również działanie proekologiczne. Handel takim towarem może okazać się naprawdę dobrym biznesem.

Skąd wziąć używaną odzież?

Jeżeli planujesz sprzedaż odzieży używanej na szerszą skalę, powinieneś udać się do hurtowni. Pozyskują one ubrania z kontenerów, różnych zbiórek i likwidacji sklepów. Pochodzą one najczęściej z krajów Europy Zachodniej, Włoch czy Skandynawii.

Dużą popularnością cieszy się odzież z Wielkiej Brytanii. Można natrafić na prawdziwe perełki. Brytyjczycy chętnie sięgają nie tylko po ubrania z sieciówek, ale także produkty od znanych projektantów. Kochają Burberry, Tommy’ego Hilfigera oraz Dolce & Gabbana – tłumaczy ekspert z hurtowni odzieży używanej Darja.

W hurtowniach możesz zakupić ubrania sortowane lub niesortowane. Cena tych ostatnich jest o wiele niższa. Ciuchy sprzedawane są w paczkach na kilogramy.

Lumpeks, ciucholand, second-hand…

Odzież używaną możesz sprzedawać stacjonarnie. W tym przypadku jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie jest lokalizacja. Sklep najlepiej otworzyć w miejscu, gdzie codziennie przechodzi dużo ludzi – w centrum miasta, obok pasażu handlowego, dworca autobusowego itp.

Istotna jest także forma sprzedaży. Dawniej ubrania wygrzebywało się z koszy i kupowało na kilogramy. Dziś rzeczy prezentowane są raczej na wieszakach i wyceniane osobno. Sklepy z odzieżą używaną przestają być mało przyjemnymi lumpeksami. Coraz częściej to małe, schludne butiki. Najczęściej odwiedzają je kobiety, dlatego warto postawić głównie na ubrania damskie, w dalszej kolejności dziecięce i męskie.

Używana odzież w internecie

Rynek sprzedaży odzieży używanej w sieci rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Handel w internecie dość znacząco różni się jednak od handlu tradycyjnego. Największą popularnością cieszą się ubrania w niemal idealnym stanie, dobrej jakości, markowe lub vintage. Kluczem do sukcesu są m.in. ładne zdjęcia, które przyciągną uwagę klienta. Trzeba również orientować się w marketingu internetowym i kwestiach technicznych.

Używaną odzież w internecie możemy sprzedawać na kilka sposobów. Możesz zacząć na przykład od portali aukcyjnych, trzeba jednak liczyć się z prowizjami. Ciuchy możesz wystawić też w serwisach z ogłoszeniami lokalnymi czy na grupach facebookowych. Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak posiadanie własnego sklepu internetowego z odzieżą używaną. W ten sposób łatwiej pozyskać klientów i przywiązać do swojej marki.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.