Metody nanoszenia nadruków na pudełka kartonowe
Pudełka kartonowe sprawdzają się niezwykle często, między innymi w przypadku sprzedaży różnego rodzaju produktów. Ich zadaniem jest nie tylko ochrona elementów znajdujących się w środku, ale również przekazywanie klientowi najważniejszych informacji. Z tego względu na pudełkach wykonuje się odpowiednie nadruki. Jak przebiega ten proces? Czytaj dalej, aby się przekonać.
Jak zadrukowuje się pudełka kartonowe?
Obecnie dostępne są różne techniki druku, dlatego nie istnieje tylko jeden sposób na umieszczanie tekstu oraz grafik na kartonowych opakowaniach. Specjalistyczne urządzenia są przygotowane do współpracy z odmiennymi fakturami, czyli nie tylko z gładkim papierem. Jedną z najpopularniejszych metod nanoszenia nadruków na opakowania kartonowe jest druk fleksograficzny. Wykorzystuje się go przede wszystkim w przypadku rodzajów papieru o niejednorodnej fakturze. Mimo tego utrudnienia nadruk jest wyraźny i utrzymuje się przez długi czas.
W przypadku większego nakładu produktów korzystniejszy może się okazać wybór innej techniki. Mowa konkretnie o druku offsetowym, który również charakteryzuje się dużą dokładnością i gwarantuje wysokiej jakości efekt końcowy. W przypadku produkcji hurtowej warto szukać sposobów na ograniczenie kosztów. Inna metoda to druk atramentowy, stosuje się go jednak przede wszystkim przy materiałach wysokiej jakości.
Funkcja nadruków na pudełkach kartonowych
Opakowania kartonowe z nadrukami są spotykane niemal na każdym kroku. Nic dziwnego – to właśnie w nich umieszcza się dużą część sprzedawanych produktów. A zatem, czemu konkretnie służy wykonywanie nadruków na pudełkach tego typu?
Otóż jedną z najważniejszych kwestii jest funkcja informacyjna. Na opakowaniach powinny się znaleźć między innymi opisy produktów oraz wskazówki dotyczące ich bezpiecznego użytkowania. Umiejętne wykonanie tych nadruków jest zatem szczególnie istotne, dlatego warto korzystać z usług profesjonalistów oferujących usługi wysokiej jakości, takich jak na przykład sklep internetowy Vimini.
Grafiki i napisy na opakowaniach mają też zwykle funkcję reklamową – mają zachęcić klientów do zakupu konkretnego produktu. Wyraźny nadruk, który nie będzie się szybko ścierał, na pewno utwierdzi konsumentów w przekonaniu, że mają do czynienia z rzetelnym sprzedawcą. Jest to szczególnie istotne w przypadku pudełek wykorzystywanych przy wysyłce, nadruk nie może bowiem ulec uszkodzeniu w czasie podróży do klienta. Jakość grafik to jeden z czynników wpływających na opinię konsumentów na temat firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana