Artykuł sponsorowany

Litery 3D podświetlane i niepodświetlane. Charakterystyka obu rozwiązań

Litery 3D podświetlane i niepodświetlane. Charakterystyka obu rozwiązań

Litery 3D to jeden z bardziej popularnych sposobów na stworzenie wyrazistego baneru, szyldu czy drogowskazu, które kojarzone są później z daną firmą czy marką. W zależności od potrzeb i preferencji, zdecydować się możemy na trójwymiarowy napis podświetlany lub niepodświetlany. Czym różnią się i charakteryzują obydwa warianty?

Do wyboru mamy cały wachlarz możliwości, jeśli chodzi o materiał wykonania liter 3D. Z pewnością więc znajdziemy rozwiązanie idealnie wpisujące się w przekaz i wizerunek naszego przedsiębiorstwa – zwłaszcza gdy przemnożyć to przez niemal nieograniczoną liczbę dostępnych barw, czcionek i rozmiarów.

Tworzywa sztuczne

Popularnym tworzywem jest polistyren ekstrudowany (XPS), zwany też styrodurem. Niedrogi, bardzo lekki i łatwy w obróbce, a jednocześnie wytrzymały, odporny na działanie czynników atmosferycznych, świetnie nadaje się do tworzenia przestrzennych, malowanych np. natryskowo napisów, które zamontować można zarówno na zewnątrz budynku, jak i pod dachem. Cechującym się podobnymi właściwościami, ale zupełnie inaczej prezentującym się materiałem jest PCV – gładkie i błyszczące dzięki zastosowaniu lakieru na bazie żywic akrylowych. Jak dowiadujemy się w warszawskiej Pracowni Reklamowej LogArt, w tej samej gamie rozwiązań umieścić można też plexi, często łączone zresztą i z PCV i ze wspomnianym wyżej styrodurem, a także z aluminium, dibondem (kompozytem aluminiowym) oraz innymi surowcami.

Szlachetny metal

Litery przestrzenne wykonane z metalu cechują się większą elegancją i znacznie dłuższą żywotnością – potrafią prezentować się nienagannie nawet po wielu latach. Obrabiane z użyciem maszyn CNC, występują w wielu wersjach wykończeniowych, m.in. powlekanej, malowanej, anodowanej albo surowej, matowej, błyszczącej, drapanej bądź satynowej. Oprócz dibondu i aluminium warto rozważyć także mosiądz, który w zależności od projektu pokrywa się lakierem zabezpieczającym lub nie. Druga opcja pozwala uzyskać z czasem stylowy efekt naturalnej patyny.

Efektowne podświetlenie

Aby widoczność napisu była co najmniej równie dobra w nocy jak za dnia, dobrze jest zdecydować się na jego podświetlenie. Można zastosować je pod klasycznymi literami 3D – np. w formie świetlistej aureoli, tzw. halo, albo od frontu, przy użyciu świetlówek, neonów (powyginane, świecące rurki mogą zresztą też same w sobie stanowić napis), czy energooszczędnych modułów LED. Te ostatnie chętnie wykorzystywane są także do produkcji liter przestrzennych świecących od wewnątrz, wykonanych najczęściej z aluminium, plexi lub PCV. Jednym z najciekawszych rozwiązań w tej dziedzinie jest efekt „black & white”, polegający na tym, że w dzień lico napisu jest czarne, a po zmroku napis ów świeci na biało. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku dyskretnych, monochromatycznych szyldów umieszczanych w zabytkowych dzielnicach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.