Artykuł sponsorowany

Kompleksowa obsługa klienta - od projektu do montażu reklamy

Kompleksowa obsługa klienta - od projektu do montażu reklamy

Żyjemy w czasach, w których powodzenie firmy oraz wybicie się na tle konkurencji zależy nie tylko od wysokiej jakości usług lub oferowanego produktu, ale także od jej wizerunku. Z tego powodu konieczne jest przygotowanie dobrej kampanii marketingowej, której najważniejszym elementem jest przemyślana, skuteczna reklama. Przeczytaj artykuł i poznaj funkcje, cele oraz etapy powstawania reklamy.

Podstawowe cele oraz funkcje reklamy

Chcąc zaistnieć na tle konkurencji, wprowadzić sukcesywnie nowy produkt bądź usługę lub zwiększyć rozpoznawalność marki, konieczne jest użycie dobrze skonstruowanego przekazu reklamowego. Podstawową funkcją reklamy jest funkcja informacyjna, która ma istotne znaczenie podczas podejmowania decyzji o zakupie przez potencjalnych klientów. Dzięki niej możemy zaprezentować nasz produkt konsumentowi oraz dostarczyć mu wszelkich informacji. Funkcja informacyjna pozwala także odwoływać się do potrzeb i doświadczeń klienta. Kolejną funkcją jest funkcja nakłaniająca, znana też jako perswazyjna. Jej rolą jest zachęcenie klienta do nabycia produktu lub usługi, przy jednoczesnym zapewnieniu go o tym, że nasz produkt jest lepszy od produktu konkurencyjnego. Ważne jest, aby reklama prezentowała przynajmniej jedną unikalną, pozytywną cechę produktu, jak zaawansowana technologia, innowacyjny skład czy atrakcyjna cena. Ostatnią funkcją jest funkcja przypominająca, której celem jest budowanie lojalności wśród klientów. Dzięki niej możemy stworzyć i utrzymać stałą grupę odbiorców, przekonując ich o wyższości naszych produktów oraz usług nad konkurencją, a także do kupna towarów sygnowanych naszym logo.

Dobry projekt reklamy to połowa sukcesu

Projekt reklamy powinien być starannie przemyślany. Na początek warto dokładnie przeanalizować reklamowany produkt, aby później móc wyłonić docelową grupę konsumentów i dostosować do niej przekaz. Dzięki gruntownej analizie będziemy wiedzieć, czy naszym celem jest wypromowanie nowego towaru, zwiększenie sprzedaży, czy utrzymanie relacji z klientami oraz podtrzymanie ich zaangażowania. Warto także określić, czy chcemy skoncentrować się na stałych klientach naszej firmy, czy pozyskać nową grupę sympatyków naszej marki, aby móc dostosować do nich komunikację reklamową. Na tym etapie możemy wybrać najlepsze kanały komunikacji oraz charakter reklamy – czy powinna być ona utrzymana w poważnym tonie, czy jednak możemy postawić na odważny, śmiały przekaz. Ostatnim etapem projektowania jest szata graficzna oraz treść reklamy. Grafika, kolory, ich nasycenie czy dobór powinny być skomponowane tak, aby były jak najbardziej atrakcyjne dla docelowej grupy, a przy tym nie były zbyt agresywne i nachalne. Treść, na którą składają się przekazywane informacje, hasło reklamowe, czcionka czy jej rozkład na szacie graficznej reklamy, również nie mogą być pozostawione przypadkowi i być dostosowane zarówno do odbiorców, jak i do nośnika, którego ostatecznie użyjemy. Inne są bowiem wymagania dotyczące konstrukcji reklamy dla informacji dystrybuowanych za pomocą poczty mailowej, inne dla ulotek i jeszcze inne dla oklejania floty samochodowej.

Mnogość nośników i sposobów realizacji reklamy

Ze względu na fizyczny rodzaj nośnika, reklamy możemy zasadniczo podzielić na reklamy indoor oraz outdoor. Reklamy indoor, czyli wewnętrzne, są doskonałą formą promocji dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie dysponują dużymi budżetami na cele marketingowe. Składają się na nią wszelkiego rodzaju systemy wstawiennicze, umieszczane w taki sposób, aby zainteresować potencjalnego konsumenta oraz nakłonić go do podjęcia określonych działań. Jej odbiorcy są nieprzypadkowi, dlatego przekaz reklamy powinien być dostosowany zarówno do klientów, jak i do miejsca, w którym się znajduje. Zapamiętywalność reklamy indoor jest bardzo wysoka, co oznacza, że jest ona skuteczna. Najpopularniejsze formy reklamy wewnętrznej to m.in.: neony, kasetony, ekrany ledowe, standy, litery przestrzenne, backlighty, ścianki ekspozycyjny czy potykacze. Natomiast reklamą outdoorową, czyli zewnętrzną, nazywamy reklamę umieszczaną poza miejscem zamieszkania klienta, w miejscu o możliwie jak największym natężeniu ruchu. Należą do niej wszelkiego rodzaju billboardy, banery, plakaty czy popularny obecnie car wrapping, polegający na oklejaniu floty samochodowej w celach marketingowych. Przewaga reklamy wewnętrznej i zewnętrznej nad reklamami telewizyjnymi, radiowymi czy internetowymi polega na tym, że odbiorca nie ma wpływu na to, czy i jak długo będzie pozostawał pod jej wpływem. O ile reklamę wyświetlaną podczas przerwy reklamowej czy w mediach społecznościowych użytkownik może w dowolnej chwili wyłączyć, o tyle reklamy na billboardzie lub w formie panelu są od odbiorcy niezależne.

Dlaczego warto zdecydować się na kompleksową obsługę reklamową?

Wbrew pozorom projektowanie i produkcja reklamy nie należą do prostych zadań, a ponieważ materiały reklamowe są podstawowym narzędziem do promocji firmy oraz budowania jej wizerunku, warto zlecić to zadanie doświadczonym profesjonalistom. Aby reklama była skuteczna, konieczna jest doskonała znajomość rynku oraz aktualnych trendów. Istnieją firmy, takie jak Frez Studio, które zajmują się kompleksowym przygotowywaniem materiałów reklamowych od projektu poprzez produkcję, na montażu reklamy kończąc. Wybór firmy, która obejmie pieczę nad realizacją projektu i dysponuje nowoczesnym parkiem maszynowym, pozwoli nam nie tylko zaoszczędzić sporo czasu, ale także pieniędzy, ponieważ kompleksowa obsługa automatycznie obniża koszt całej kampanii reklamowej. To także pewność, że kampania reklamowa będzie zróżnicowana i maksymalnie dostosowana do naszych indywidualnych potrzeb. Nie musimy również martwić się o jakość realizacji, od której zależy profesjonalizm marki w oczach konsumentów. Profesjonalne firmy oferujące kompleksową obsługę w zakresie materiałów reklamowych możemy rozpoznać po ilości zrealizowanych zleceń czy prezentowanym na stronie portfolio.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.