Kolory, formy, kompozycje – od czego zależy efektowna reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna umieszczana na firmie, sklepie, biurze, ułatwia szybsze znalezienie danej placówki. Reklamy mogą być wykonywane z przeróżnych materiałów, które w bardziej lub mniej charakterystyczny sposób wyróżniają się na tle ściany budynku. Przyciągają potencjalnych klientów swoim wyglądem lub po prostu wskazują odpowiednią drogę. Od czego zależy efektywność reklamy?
Reklama w formie tablicy, kasetonu, szyldu i banera
Reklamy zewnętrzne w formie tablicy informacyjnej produkowane są głównie z blach ocynkowanych, blach aluminiowych, płyt warstwowych i płyt PCV. Zdarzają się także tablice drewniane, na przykład na restauracjach, które serwują regionalne potrawy. Informacje zawarte na szyldach mogą być grawerowane, frezowane i malowane. Reklamy zewnętrzne w formie podświetlanych kasetonów wykonywane są w formie wykonanej ploterowo grafiki lub wydruku. Reklama jest podświetlana, przez co jest bardziej widoczna od innych. Do budowy tego typu reklam wykorzystuje się przede wszystkim pleksi, poliwęglan, transparentne tkaniny typu "baclkite" oraz profile aluminiowe - dowiadujemy się w firmie K.O.T z Wrocławia. Szyldy reklamowe zawierają zwykle wyłącznie logo i dane teleadresowe firmy, są mniejsze od tablic informacyjnych. Banery reklamowe to większe reklamy, które zawierają nie tylko dane firmy, ale dodatkowo uwidaczniają zakres jej działalności. Reklamy są nanoszone na specjalną tkaninę banerową za pomocą druku solventowego lub plotowania.Litery blokowe i frezowane
Bardzo efektowną formą reklamy są litery oraz znaki blokowe. Mogą występować w wersji podświetlanej od wewnątrz - umieszcza się w nich wówczas świetlówki lub diody LED - lub być oświetlane od zewnątrz. Zewnętrzne oświetlenie można na przykład umieścić na specjalnie przygotowanych wysięgnikach. Litery i znaki blokowe mogą być produkowane z twardego PCV, pleksi, kwasoodpornej stali czy płyt warstwowych. Litery frezowane wykonywane są głównie z twardego PCV. Są stosowane jako uzupełnienie liter blokowych lub zamiennie. Najważniejsze jest, by reklama była w pełni czytelna i widoczna z odpowiedniej odległości. Od tego zależy jej skuteczność. Nie powinna być jednak nachalna i wyposażona w zbyt wiele detali, które mogłyby wprowadzać chaos.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana