Artykuł sponsorowany

Kiedy wynajem magazynu dla firmy naprawdę się opłaca?

Kiedy wynajem magazynu dla firmy naprawdę się opłaca?

Sprzedaż towarów na większą skalę wymaga odpowiednio przystosowanej powierzchni do magazynowania oferowanych dóbr. Dobry magazyn powinien mieć określoną powierzchnię i – w zależności od specyfiki przechowywanych produktów – zapewniać właściwe warunki, np. termiczne. Ponieważ budowa własnego magazynu to kosztowna inwestycja, wiele firm decyduje się na wynajem takiego obiektu. Kiedy warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Wynajem czy budowa? Oto jest pytanie

Każde przedsiębiorstwo, które zajmuje się sprzedażą towarów, a któremu zależy na szybkiej realizacji zamówień, powinno dysponować własnym magazynem. Taka powierzchnia pozwoli na przechowywanie dużej ilości produktów, dzięki czemu będą one dostępne "od ręki" i gotowe do wysyłki do klienta. Przy niewielkiej ilości zamówień wygospodarowanie takiego miejsca może nie być problemem, jednak gdy sprzedajemy więcej produktów, dodatkowy obiekt magazynowy staje się koniecznością. W tej sytuacji mamy dwie opcje, mianowicie budowę magazynu bądź wynajem powierzchni magazynowej. Inwestycja budowlana wymaga dużych nakładów czasu, pracy i pieniędzy, na co nie każdy przedsiębiorca może sobie pozwolić. Dotyczy to w szczególności firm, które rozpoczynają swoją działalność lub chcą ją rozwijać i potrzebują szybko uzyskać dostęp do odpowiedniej powierzchni magazynowej. To również dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którym zależy na elastycznej współpracy. Wynajem krótkoterminowy to bowiem szansa na szybszą zmianę wielkości lub lokalizacji magazynu, jeśli zajdzie taka potrzeba. Nie bez znaczenia jest tu również wygoda i brak zobowiązań – przedsiębiorca nie musi przejmować się sprawami związanymi z ubezpieczeniem czy serwisem budynku.

Magazyny do zadań specjalnych

Wynajęcie magazynu pozwoli nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze na budowie własnego obiektu, ale stanie się również szansą na usprawnienie pracy firmy. Jak to możliwe? Wszystko za sprawą nowoczesnego wyposażenia i kompleksowych usług oferowanych w ramach logistyki magazynowej.

Wynajmując magazyn, przedsiębiorca może liczyć na dostęp do nowoczesnej powierzchni magazynowej dostosowanej do potrzeb jego biznesu. - Tłumaczy przedstawiciel Centrum Logistycznego DMT z siedzibą w Warszawie. - Magazyny mogą być przeznaczone do składowania różnej ilości palet, a dodatkowo wyposażone w urządzenia do transportu bliskiego i pakowania, terminale. Przydatnym rozwiązaniem jest również informatyczny system zarządzania halą.

Trzeba również pamiętać, że niektóre towary wymagają przechowywania w specjalnych warunkach. Firmy, które zajmują się sprzedażą tego typu dóbr, do których należą m.in. produkty spożywcze, żywność dla zwierząt, suplementy diety i inne farmaceutyki, muszą zapewnić odpowiednią temperaturę i poziom wilgotności w magazynie. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, jeśli chcemy zainwestować we własną halę. W takiej sytuacji opłaca się wynająć gotowy obiekt, który będzie przystosowany do przechowywania towarów w kontrolowanej temperaturze. Jak więc się okazuje, wynajem magazynu to w wielu sytuacjach najkorzystniejsze rozwiązanie dla firmy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.