KAMAZ coraz bardziej konkurencyjny na rynku samochodów ciężarowych

Marka Kamaz to prawdziwa legenda rosyjskiej motoryzacji, która przez długi czas cieszyła się w Polsce ogromną popularnością. Produkowane przez nią pojazdy były powszechnie wykorzystywane między innymi w branży budowlanej i dostawczej. Obecnie Kamaz przeżywa swój renesans i coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność na polskim rynku motoryzacyjnym. Jak wyglądał dla marki rok 2016 i jak prezentują się jej plany na przyszłość?

Podsumowanie roku 2016

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Kamaz Polska, część spółki Autobagi Polska, sprzedaż aut marki Kamaz na polskim rynku w minionym roku przedstawia się następująco:

  • Ogółem sprzedano 82 pojazdy w kilku odmianach
  • Sprzedano 26 sztuk wywrotek: 24 sztuki typu 65115 6×4 i 6520 6×5, a także 2 sztuki typu 6540 8×4
  • Żurawi samojezdnych na podwoziach kołowych sprzedano 12 sztuk, z czego 10 sztuk to 25-tonowe żurawie na podwoziu typu 43118 6×6, zaś 2 sztuki to 16-tonowe żurawie na podwoziu typu 53605 4×2
  • Wozy straży pożarnej – ogółem 12 sztuk w dwóch wariantach ratowniczo-gaśniczych: 10 wozów należących do typu GBA na podwoziu 4×4 ze zbiornikiem na wodę o pojemności 2500 litrów oraz 2 wozy typu GCBA na podwoziu 6×6 ze zbiornikiem wodnym o pojemności 5500 litrów
  • Wiertnice – 2 pojazdy na podwoziu typu 43118 6×6
  • Wywrotni z żurawiem HDS – 5 sztuk, z czego 4 sztuki na podwoziu 53605 4×2 i 1 sztuka na podwoziu 65115 6×4
  • Izoterma – 1 sztuka na podwoziu typu 4326-550
  • Podwozia bez zabudów – 16 sztuk, z czego 12 sztuk 6×4 i 4 sztuki 4×4
  • Hakowy system załadowczy – 5 sztuk, w tym 4 sztuki na podwoziach 6×4 typów 65115 i 6520 oraz 1 sztuka na podwoziu typu 53605 4×2
  • Komunalna zabudowa asenizacyjna – 4 sztuki na podwozach typu 53605 4×2 i 65115 6×4

Mimo, że ilościowo jest to gorszy wynik w porównaniu do roku 2015, kiedy sprzedano 83 pojazdy marki Kamaz, to ze względu na specjalny charakter zabudowy pojazdów sprzedanych w ostatnim okresie, przedsiębiorstwo osiągnęło wzrost obrotów o 4%

Plany na przyszłość

Mając świadomość zmieniając się trendów rynkowych Kamaz Polska przygotowuje się do poszerzenia swoich usług, w celu dostosowania ich do oczekiwań klientów. Jedną z rozważanych zmian jest wprowadzenie do oferty usługi wynajmu taboru, która w ostatnich latach zyskuje bardzo dużą popularność. Należy jednak pamiętać, że zazwyczaj opcja ta proponowana jest w odniesieniu do najpopularniejszych wariantów pojazdów, podczas gdy w przypadku pojazdów specjalistycznych, których produkcja jest domeną marki Kamaz, tendencja ta nie jest aż tak wyraźna.

śr. ocena 5 / głosów 3