Jak wypromować produkty?
Skuteczne promowanie produktów to kierowanie działań promocyjnych zarówno do obecnych, jak i do perspektywicznych klientów. Dobrej jakości produkt, czy to dopiero wchodzący na rynek, czy istniejący na nim już od jakiegoś czasu, może być niezauważalny w ogromie ofert. Dlatego tak ważne jest wybranie właściwego kanału komunikacji i dopasowanie promocji do klienta docelowego.
Jednym z pierwszych działań, jakie powinniśmy podjąć decydując się na promocję produktów, jest ustalenie odpowiednich kanałów komunikacji, w zależności od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Inaczej będziemy promować produkt dla nastolatków, inaczej dla seniorów. W tej pierwszej grupie, skupimy się na portalach społecznościowych: promocji na Facebooku, Instagramie, YouTubie. Grupa druga, choć coraz częściej nie ustępuje młodszym w obsłudze tzw. nowych mediów, wciąż w dużej mierze korzysta z mediów bardziej analogowych.
Możliwe kanały promocji
Z całą pewnością warto rozważyć założenie strony internetowej i sklepu internetowego, oferującego nasz produkt. Na początek można zdecydować się na przygotowanie naszej wirtualnej wizytówki, zawierającej najważniejsze informacje na temat oferowanego produktu. Warto skorzystać z pomocy firm oferujących kompleksowe wsparcie, które znają mechanizmy funkcjonujące w sieci oraz strategie promocji produktów.
Nadal dobrą ścieżką promocji produktów są pozostałe media: telewizja, radio, prasa. Tutaj warto przemyśleć ponownie, do jakiego typu odbiorców skierowany jest nasz produkt. Jeśli działamy lokalnie, na początek wystarczą media regionalne. Gdy chcemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zainwestujmy w reklamy ogólnopolskie, przygotowywane przez profesjonalne agencje promocyjne.
Mimo rozkwitu technologii i internetu, w wielu przypadkach najskuteczniejszym sposobem promocji wciąż będą materiały poligraficzne: ulotki, plakaty, foldery i gadżety reklamowe. Jeśli produkt jest nowy na rynku lub planujemy znaczące zmiany materiałów marketingowych, należy zastanowić się też nad identyfikacją wizualną produktu. Nowe logo, opakowania, inna poligrafia to doskonały sposób na odświeżenie marki. Warto zainwestować w design – mówi się, że wygląd stanowi aż 90% sukcesu sprzedaży.
Znane twarze
Jeśli możemy sobie na to pozwolić, warto podjąć współpracę z tzw. osobowościami medialnymi. I tu znów należy przyjrzeć się grupie odbiorców: czy nasz produkt jest kierowany do młodych rodziców, kierowców, a może sportowców? I pod tym kątem wybrać odpowiednią osobę. O współpracy z celebrytami mówi ekspert z agencji Embi Marketing:
– W dużym skrócie: najpierw przyglądamy się produktom i tworzymy profil konsumenta, do którego chcemy dotrzeć z przekazem. Wybieramy kanał promocji, na którym nam zależy i dopasowujemy osobę, której charakter, środowisko medialne, czy przypisywane jej cechy, budujące w oczach odbiorców jej wizerunek, odpowiadają naszym produktom. Zajmujemy się nawiązaniem współpracy i realizacją kampanii.
Jak widać wypromowanie produktów to zróżnicowane działania i temat trudny do wyczerpania, gdyż wciąż żywy i rozwijający się. Z całą pewnością warto w tej kwestii zaufać profesjonalnej agencji promocyjnej, która weźmie udział w całości działań, wynikających z zaplanowanej strategii promocji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana