Artykuł sponsorowany

Jak powstają nadruki na opakowaniach?

Jak powstają nadruki na opakowaniach?

Nadruki na opakowaniach pozwalają nie tylko zwiększyć widoczność danej marki, ale też ułatwiają utrzymanie porządku i pomagają w organizacji przechowywania. Firmy świadczące usługi w zakresie nadruków w ofercie mają już nie tylko obsługę dużych zamówień, ale także zlecenia dla indywidualnych klientów. Myślisz o spersonalizowaniu kartonów w swoim mieszkaniu? Sprawdź, jak powstają nadruki i gdzie można je nabyć.

Nadruk, niezależnie na jakiej powierzchni jest wykonany, zawsze dodaje opakowaniu oryginalności i zwiększa jego atrakcyjność. Doskonale sprawdzi się jako promocja firmy, ale nie tylko – nadruki coraz częściej stosowane są na kartonach w celu wyróżnienia lub spersonalizowania domowej garderoby lub spiżarni. W zależności od potrzeb klienta producenci kartonów z nadrukami mogą wykonać projekt z wizualizacją tego, co znajduje się w środku, symbolicznym przedstawieniem zawartości lub widocznym, efektownym napisem. Całość, wykonana w palecie kolorów CMYK, nie dość, że robi niemałe wrażenie, to dodatkowo pozwala na sprawne odszukanie przechowywanego w kartonowych pudłach przedmiotu.

Rodzaje nadruków i ich charakterystyka

Istnieje wiele metod umożliwiających wykonanie nadruku na opakowaniu. Jedną z najpopularniejszych jest lakierowanie UV, które służy nie tylko podniesieniu atrakcyjności wydruku pod względem estetycznym, ale także jego zabezpieczeniu przed uszkodzeniami zewnętrznymi. Papier pokryty tego typu nadrukiem staje się grubszy i bardziej sztywny, co chroni go przed zarysowaniami i otarciami.

„Lakierowanie UV polega na wybiórczym lub całościowym pokryciu danej powierzchni lakierem, a następnie utrwalenie go promieniowaniem ultrafioletowym. Najczęściej wykorzystywane jest przy wykonywaniu ulotek, kalendarzy, opakowań czy okładek” – tłumaczy specjalista z drukarni Eurodruk.

Inne powszechnie wykorzystywane metody to foliowanie termiczne, czyli uszlachetnianie poprzez laminowanie folią polipropylenową, poliestrową lub nylonową, tłoczenie na gorąco folią srebrną lub złotą, czyli tak zwany hot-stamping, tłoczenie wypukłe lub wklęsłe czy też wykorzystywanie alfabetu Braille’a.

Gdzie zamówić nadruk na opakowanie?

Przy wyborze firmy, której planujemy zlecić wykonanie nadruku, najlepiej najpierw upewnić się, jakie techniki są wykorzystywane przez jej pracowników. Aby otrzymać nadruk najwyższej jakości, ważna jest precyzja i kunszt wykonania. Tylko doświadczeni profesjonaliści zagwarantują nam zadowalające i trwałe rezultaty. Jeśli zależy nam na bardzo precyzyjnych efektach, najskuteczniejsze będzie klaszerowanie. Jeśli jednak liczymy przede wszystkim na trwałość, zapytajmy, czy dostępna jest metoda fleksograficzna.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.