Elementy wyposażenia stoiska targowego
Dobre stoisko targowe w dużej mierze wpływa na sukces lub niepowodzenie firmy wystawiającej się na różnego rodzaju branżowych eventach. Co to jednak znaczy, że stoisko jest dobre? Chodzi nie tylko o estetykę, która przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i partnerów biznesowych, ale również o wyposażenie, decydujące o tym, czy stoisko będzie wystarczająco funkcjonalne. Jakie elementy mogą się na nie składać?
Meble
To absolutna podstawa wyposażenia stoiska. Część mebli - między innymi gabloty, półki i regały wystawiennicze - może być zintegrowana z jego konstrukcją, pozostałe to samodzielnie „luźne” sprzęty, takie jak stoły, stoliki, fotele i krzesła. Są one niezbędne do tego, by odwiedzający stanowisko goście mogli w komfortowych warunkach zapoznać się z ofertą firmy, przyjrzeć się wystawionym produktom lub dowiedzieć się więcej na temat ewentualnej współpracy. Meble w istotnym stopniu wpływają również na to, jak stoisko się prezentuje, dlatego powinny być dobierane również pod względem estetyki, nie tylko funkcjonalności.
Oświetlenie
Jest istotnym elementem na każdym stoisku, jednak na tych, gdzie prezentowane są różnego rodzaju produkty, które mają przykuwać wzrok klientów swoim wyglądem, oświetlenie odgrywa rolę szczególną. Odpowiednio zaaranżowane oświetlenie może w znacznym stopniu pomóc w prezentacji produktów, w uwypukleniu ich walorów.
Najprostszym przykładem jest tutaj biżuteria, która wręcz musi być eksponowana w silnym, jasnym świetle, w przeciwnym wypadku traci swój urok. – mówi przedstawiciel firmy Art-Co.
Sprzęt audiowizualny
W niektórych przypadkach niezwykle istotnym elementem wyposażenia stanowiska targowego jest wszelkiego rodzaju sprzętu audio i wideo – do tej grupy zaliczamy między innymi telewizory, ekrany, rzutniki, głośniki, komputery. Są one niezbędne do stworzenie odpowiedniej oprawy stanowiska, prezentacji materiałów promocyjnych, a nie kiedy nawet prezentacji samych produktów – tak jest na przykłady w przypadku gier komputerowych. Oczywiście do zbudowanie na stanowisku instalacji składającej się ze sprzętów audiowizualnych wymaga stworzenie również adekwatnego zaplecza technicznego, które połączy ze sobą poszczególne urządzenia.
Logotypy, grafiki reklamowe
Są niezbędne do prawidłowego identyfikacji stanowiska targowego. Krótko mówiąc: bez logo klient nie może wiedzieć, do jakiej firmy czy marki należy dane stanowisko, co obniża szanse na to, że zdecyduje się je odwiedzić. Oprawa graficzna stoiska może przybierać różne formy, np. logotypów umieszczanych na konstrukcji stoiska czy standów reklamowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana