Artykuł sponsorowany

Drukowanie folderów reklamowych - przydatne informacje

Drukowanie folderów reklamowych - przydatne informacje

Foldery reklamowe stanowią bardzo ważny element strategii marketingowej każdej firmy, gdyż to właśnie z nich klient czerpie podstawowe informacje na temat działalności przedsiębiorstwa, jego produktów oraz usług. Co warto wiedzieć o ich przygotowaniu?

Format

W zasadzie nie istnieją żadne precyzyjne wymagania co do formatu folderów reklamowych, jednak przyjmuje się, że jest to kilkustronicowy (zwykle zawiera cztery strony wraz z okładką) dokument, którego zadaniem jest prezentacji firmy lub konkretnego jej produktu czy usługi przy pomocy ilustracji, haseł reklamowych i opisów. Najczęściej stosowanym formatem jest format A4, czyli 21297 mm, jednak czasem można spotkać foldery w formacie A5 – 148x210 mm.

Jak drukuje się foldery reklamowe?

Zazwyczaj do drukowania folderów reklamowych wykorzystuje się technikę offsetu, która jest obecnie najczęściej stosowaną metodą druku. Na czym ona polega? Maszyna offsetowa składa się z co najmniej czterech zespołów drukujących, które z kolei składając się z trzech rodzajów wałków – formowego, pośredniego i dociskowego. Nad każdym zespołem znajduje się mniejszy zespół wałków, nazywany układem farbowym. Zadaniem układu farbowego jest przekazywanie farby na wałek formowy, obleczony matrycę. Wzór z wałka formowego zostaje przekazany na wałek pośredni wykonany z gumy, a stamtąd na wałek dociskowy, który odbija farbę na arkuszu papieru. Każdy zespół drukujący odpowiedzialny jest za nakładania na arkusz jednego z czterech kolorów palety CMYK: cyjanowego (odcień niebieskiego), magenty (połączenie koloru czerwonego z niebieskim), żółtego oraz czarnego. Dlaczego stosowane jest takie rozwiązanie?
- Każda z matryc posiada nieco inny wzór, różnią się one wielkością poszczególnych punktów rastrowych – wyjaśnia pracownik Wrocławskiego Zakładu Aktywności Zawodowej Wielkość punktu rastrowego oznacza, jaka ilość farby zostanie odbita w danym miejscu arkusza. Dobierając wielkość tych punktów możemy mieszać ze sobą poszczególne farby w proporcjach odpowiednich do uzyskania konkretnego koloru.
Niektóre z maszyn offsetowych wyposażone są w piąty zespół drukujący, odpowiedzialny za pokrywanie arkusza lakierem. W ten sposób wydruk zostaje zabezpieczony, a jego estetyka poprawiona.

Rodzaj papieru

Druk offsetowy folderów reklamowych może być wykonany na specjalnym papierze offsetowym lub papierze kredowym. Oba cechują się hydrofobicznością, co oznacza, że ich włókna nie nasiąkają wodą podczas zadruku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.