Drukowanie folderów reklamowych – przydatne informacje

Foldery reklamowe stanowią bardzo ważny element strategii marketingowej każdej firmy, gdyż to właśnie z nich klient czerpie podstawowe informacje na temat działalności przedsiębiorstwa, jego produktów oraz usług. Co warto wiedzieć o ich przygotowaniu?

Format

W zasadzie nie istnieją żadne precyzyjne wymagania co do formatu folderów reklamowych, jednak przyjmuje się, że jest to kilkustronicowy (zwykle zawiera cztery strony wraz z okładką) dokument, którego zadaniem jest prezentacji firmy lub konkretnego jej produktu czy usługi przy pomocy ilustracji, haseł reklamowych i opisów. Najczęściej stosowanym formatem jest format A4, czyli 210×297 mm, jednak czasem można spotkać foldery w formacie A5 – 148×210 mm.

Jak drukuje się foldery reklamowe?

Zazwyczaj do drukowania folderów reklamowych wykorzystuje się technikę offsetu, która jest obecnie najczęściej stosowaną metodą druku. Na czym ona polega? Maszyna offsetowa składa się z co najmniej czterech zespołów drukujących, które z kolei składając się z trzech rodzajów wałków – formowego, pośredniego i dociskowego. Nad każdym zespołem znajduje się mniejszy zespół wałków, nazywany układem farbowym. Zadaniem układu farbowego jest przekazywanie farby na wałek formowy, obleczony matrycę. Wzór z wałka formowego zostaje przekazany na wałek pośredni wykonany z gumy, a stamtąd na wałek dociskowy, który odbija farbę na arkuszu papieru. Każdy zespół drukujący odpowiedzialny jest za nakładania na arkusz jednego z czterech kolorów palety CMYK: cyjanowego (odcień niebieskiego), magenty (połączenie koloru czerwonego z niebieskim), żółtego oraz czarnego. Dlaczego stosowane jest takie rozwiązanie?

Każda z matryc posiada nieco inny wzór, różnią się one wielkością poszczególnych punktów rastrowych – wyjaśnia pracownik Wrocławskiego Zakładu Aktywności Zawodowej Wielkość punktu rastrowego oznacza, jaka ilość farby zostanie odbita w danym miejscu arkusza. Dobierając wielkość tych punktów możemy mieszać ze sobą poszczególne farby w proporcjach odpowiednich do uzyskania konkretnego koloru.

Niektóre z maszyn offsetowych wyposażone są w piąty zespół drukujący, odpowiedzialny za pokrywanie arkusza lakierem. W ten sposób wydruk zostaje zabezpieczony, a jego estetyka poprawiona.

Rodzaj papieru

Druk offsetowy folderów reklamowych może być wykonany na specjalnym papierze offsetowym lub papierze kredowym. Oba cechują się hydrofobicznością, co oznacza, że ich włókna nie nasiąkają wodą podczas zadruku.

śr. ocena 7.5 / głosów 2