Artykuł sponsorowany

Czym charakteryzuje się druk UV?

Czym charakteryzuje się druk UV?

Druk UV pozwala wykonywać nadruki na przeróżnych materiałach, na przykład na plastiku, szkle, metalu, bawełnie, drewnie i ceramice. Z zaawansowanych drukarek UV, które potrafią drukować nawet na krawędziach przedmiotów, czy na nierównych powierzchniach, korzystają przede wszystkim pracownie sitodrukowe, tampodrukowe oraz agencje reklamowe, które tworzą na przykład gadżety reklamowe. Czym charakteryzuje się druk UV?

O co chodzi w druku UV?

Druk UV pod pewnymi względami przypomina drukowanie za pomocą drukarek atramentowych, jednak tusze UV to specyficzne rodzaje ciekłych tuszów polimerowych. W drukarce UV tuż przy głowicach, które napylają tusz na materiał, zamontowane są lampy LED emitujące światło ultrafioletowe (dlatego też mówimy o druku UV od angielskiego ultraviolet). To właśnie promieniowanie UV sprawia, że naniesiony ciekły tusz ulega utwardzeniu, zamienia się w cienką warstwę plastiku. Nadruk UV jest więc odporny między innymi na działanie wody i promieni słonecznych. Nadruk UV jest twardszy niż nadruk solwentowy, czy lateksowy; nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia np. ochronnym laminatem. W związku z tym nadruk jest też mniej odporny na ścieranie, zarysowania.

Wyjątkowa jakość, estetyka i szeroki wybór materiałów do nadruku UV

Nowoczesna technologia druku UV pozwala na uzyskanie grafiki naprawdę wysokiej jakości. Jak mówi nam przedstawiciel krakowskiej firmy UVprinter.pl specjalizującej się od wielu lat w dystrybucji ploterów i drukarek UV LED, do omawianej przez nas metody druku bardzo przekonuje duży wybór materiałów, na których można tworzyć bezpośrednio. Druk kojarzy nam się głównie z arkuszami, a tu na przykład w druku UV wykorzystuje się różnego rodzaju materiały z roli – od zwykłego papieru po sztuczną skórę przez tekturę falistą, folię samoprzylepną, czy płótno canvas, które imituje płótno malarskie. Możliwe jest drukowanie UV na płytach plastiku, plexi, PCV, na płytach wiórowych, płytach OSB i MDF, płytach ze szkła, płytkach ceramicznych, kafelkach, drewna, czy aluminium. W druku UV powstają na przykład reklamowe nadruki na pudełkach, kubkach, zawieszkach, długopisach, zapalniczkach, pendrive’ach itd. Żadne nietypowe kształty nie są więc wyzwaniem dla przemysłowych drukarek UV. Na koniec warto dodać, że wydruk UV jest dosłownie gotowy od ręki – nie wymaga suszenia, żadnej dalszej obróbki. Zadrukowane produkty mogą być więc na przykład od razu pakowane, co również brzmi przekonująco dla firmy, która rozważa zakup drukarki do produkcji swoich gadżetów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.