Artykuł sponsorowany

Charakterystyka skutecznej reklamy miejskiej

Charakterystyka skutecznej reklamy miejskiej

Współczesne przekazy reklamowe coraz odważniej wkraczają do przestrzeni miejskiej. Z rozmaitymi, outdoorowymi formami marketingu spotykamy się właściwie na każdym kroku – wychodząc z domu, wracając z pracy czy wybierając się do pobliskiego sklepu. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi reklamy miejskiej należą plakaty, billboardy, ulotki, afisze, witryny reklamowe i wiele, wiele innych. Oczywiście o dotarciu do odbiorcy decyduje nie tylko obecność wizualnego środka przekazu, ale i sposób prezentacji treści.

Z czym właściwie mamy do czynienia?

Zewnętrzna reklama typu outdoor (znana też pod pokrewnym pojęciem out-of-home) jest powszechnie utożsamiania z wielkoformatowymi nośnikami, lokowanymi w centrach dużych miast. To skojarzenie jak najbardziej poprawne. Przekazy typu outdoor przyjmują formę typowej reklamy miejskiej, skierowanej do osób przemieszczających się po ulicach w celu zwrócenia uwagi na dany produkt czy usługę. Plakaty, billboardy i wielkie LED-owe ekrany są powszechnie widywane między innymi na budynkach, przystankach, witrynach sklepów, a także w formie oklejeń na samochodach i środkach komunikacji miejskiej (autobusach czy tramwajach). Stanowią integralny element nowoczesnej architektury miejskiej.

Dobra reklama miejska, znaczy jaka?

Idealna reklama miejska powinna opierać się na pomysłowym koncepcie marketingowym.
Outdoor okaże się pożyteczny tylko wtedy, gdy przyjmie odpowiednią formę wizualną. Najlepsze przekazy opierają się na wyrazistych elementach plastycznych i właściwie dobranych barwach. Warstwa słowna stanowi jedynie dodatek. Czasem jedno słowo, nazwa firmy czy prosty slogan z ciekawie zestawionymi obrazami wystarczy, by skutecznie wypromować daną markę – objaśnia ekspert agencji reklamowej ADVMEDIA z Warszawy.
Mówiąc wprost, dobra reklama miejska powinna rzucać się w oczy. O przyciągnięciu uwagi odbiorcy często decydują sekundy. Przechodnie działają w pośpiechu, a sugestywna grafika czy chwytliwe hasło mimowolnie zapadają w pamięć. Oczywiście należy unikać przesady. Napastliwe reklamy o niewłaściwych treściach – umieszczane w nadmiarze i nieodpowiednich miejscach – utkwią w pamięci, lecz na pewno nie z pozytywnych względów. Przekazy miałkie i nijakie zaginą natomiast w gąszczu konkurencji. Rolą agencji reklamowej jest znalezienie złotego środka, dzięki któremu kampania outdoorowa spełni swoje zadania, wpływając na poprawę wizerunku marki oraz wzrost zysków z produktów czy usług.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.