Charakterystyka skutecznej reklamy miejskiej

Współczesne przekazy reklamowe coraz odważniej wkraczają do przestrzeni miejskiej. Z rozmaitymi, outdoorowymi formami marketingu spotykamy się właściwie na każdym kroku – wychodząc z domu, wracając z pracy czy wybierając się do pobliskiego sklepu. Do najczęściej wykorzystywanych narzędzi reklamy miejskiej należą plakaty, billboardy, ulotki, afisze, witryny reklamowe i wiele, wiele innych. Oczywiście o dotarciu do odbiorcy decyduje nie tylko obecność wizualnego środka przekazu, ale i sposób prezentacji treści.

Z czym właściwie mamy do czynienia?

Zewnętrzna reklama typu outdoor (znana też pod pokrewnym pojęciem out-of-home) jest powszechnie utożsamiania z wielkoformatowymi nośnikami, lokowanymi w centrach dużych miast. To skojarzenie jak najbardziej poprawne. Przekazy typu outdoor przyjmują formę typowej reklamy miejskiej, skierowanej do osób przemieszczających się po ulicach w celu zwrócenia uwagi na dany produkt czy usługę. Plakaty, billboardy i wielkie LED-owe ekrany są powszechnie widywane między innymi na budynkach, przystankach, witrynach sklepów, a także w formie oklejeń na samochodach i środkach komunikacji miejskiej (autobusach czy tramwajach). Stanowią integralny element nowoczesnej architektury miejskiej.

Dobra reklama miejska, znaczy jaka?

Idealna reklama miejska powinna opierać się na pomysłowym koncepcie marketingowym.

Outdoor okaże się pożyteczny tylko wtedy, gdy przyjmie odpowiednią formę wizualną. Najlepsze przekazy opierają się na wyrazistych elementach plastycznych i właściwie dobranych barwach. Warstwa słowna stanowi jedynie dodatek. Czasem jedno słowo, nazwa firmy czy prosty slogan z ciekawie zestawionymi obrazami wystarczy, by skutecznie wypromować daną markę – objaśnia ekspert agencji reklamowej ADVMEDIA z Warszawy.

Mówiąc wprost, dobra reklama miejska powinna rzucać się w oczy. O przyciągnięciu uwagi odbiorcy często decydują sekundy. Przechodnie działają w pośpiechu, a sugestywna grafika czy chwytliwe hasło mimowolnie zapadają w pamięć. Oczywiście należy unikać przesady. Napastliwe reklamy o niewłaściwych treściach – umieszczane w nadmiarze i nieodpowiednich miejscach – utkwią w pamięci, lecz na pewno nie z pozytywnych względów. Przekazy miałkie i nijakie zaginą natomiast w gąszczu konkurencji. Rolą agencji reklamowej jest znalezienie złotego środka, dzięki któremu kampania outdoorowa spełni swoje zadania, wpływając na poprawę wizerunku marki oraz wzrost zysków z produktów czy usług.

śr. ocena 15 / głosów 1