Artykuł sponsorowany

Charakterystyka reklamówek foliowych

Charakterystyka reklamówek foliowych

Reklamówka to potoczna nazwa torebek foliowych, które można podczas zakupów otrzymać w niemal każdym sklepie, niezależnie od branży. Ich nazwa pochodzi od faktu, iż bardzo często na ich powierzchnię naniesiono różnego rodzaju nadruki reklamowe. Czym charakteryzują się tego typu opakowania?

Z czego produkuje się reklamówki foliowe?

Surowcem do produkcji reklamówek foliowych jest zazwyczaj LDPE – z angielskiego termin ten oznacza low density polyethylene, czyli polietylen o niskiej gęstości. Polietylen to materiał bardzo często wykorzystywany w produkcji wszelkiego rodzaju opakowań, między innymi folii, powszechnie występującej w kuchniach. Jakie są pozostałe cechy wytwarzanych z niego reklamówek foliowych

Niska waga

Gęstość LDPE wynosi od 0,915 do 0,935 g/cm 3. Dlatego reklamówki foliowe wykonywane z tego surowca są niezwykle lekkie. Ma to bardzo istotne znaczenie, bowiem podczas przenoszenia towaru ciężar torebki nie stanowi dodatkowego obciążenia, a ponadto nie wpływa on na dokładność pomiaru wagi towaru, a co za tym idzie – na jego cenę.

Bezpieczeństwo

- LDPE to materiał nietoksyczny, dlatego może być wykorzystywany w bezpośrednim kontakcie z artykułami żywnościowymi – wyjaśnia specjalista firmy Nowaplast - Nie powoduje to skażenia tych produktów. Ponadto dzięki swej niskiej przepuszczalności gazów i innych substancji może być z powodzeniem wykorzystywany do zabezpieczania znajdujących się w nim artykułów przez wpływem zanieczyszczeń.

Niska cena i wielokrotność użytku

Łatwość produkcji oraz niska cena surowca sprawia, że reklamówki foliowe z LDPE są bardzo tanie – ostateczny koszt jednej torebki to zaledwie kilka groszy. Dodatkowym plusem jest fakt, że dopóki reklamówka nie zostanie podarta lub zanieczyszczona, można ją wykorzystywać wielokrotnie. Powszechną praktyką jest przetrzymywanie tego typu toreb w domach, dzięki czemu zmniejsza się ilość odpadów.

Wady reklamówek foliowych

Przy wszystkich swoich zaletach reklamówki foliowe nie są pozbawione również pewnych istotnych wad. Najważniejsza z nich to niska wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne – reklamówki bardzo łatwo ulegają rozdarciu w wyniku naprężenia (np. w chwili obciążenia ich) oraz w kontakcie z ostrzejszymi krawędziami i przedmiotami. Jeśli do takiego rozdarcia dojdzie reklamówka staje się praktycznie niezdatna do użytku. Do uszkodzenia torebek może również dojść w wyniku wysokiej temperatury. Często podnoszonym argumentem przeciwko foliowym torebkom jest ich nie ekologiczność – szacuje się, że rozkład polietylenu trwa nawet kilkaset lat, w tym czasie do środowiska mogą przedostawać się szkodliwe substancje. Dlatego torebki foliowe powinny być utylizowane w odpowiedni sposób.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.