Artykuł sponsorowany

Charakterystyka opakowań klapowych

Charakterystyka opakowań klapowych

Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez… opakowań kartonowych. Tak jest! Te niepozorne pudełka służą nam do transportu, pakowania i przechowywania niemal wszystkiego. Dzięki nim towary docierają bezpiecznie, są układane w sposób oszczędzający miejsce, co usprawnia pracę całej branży logistyki, a do tego samo pudełko może wspierać sprzedaż, stając się nośnikiem reklamowym.

Rodzaje opakowań kartonowych

Opakowania kartonowe, w które pakowane są produkty i przesyłki, występują w kilku rodzajach o odmiennej budowie i zastosowaniach. Dzięki temu można dobrać opakowanie odpowiednie do danego produktu, zapewniając mu maksymalnie bezpieczny transport i przechowywanie, a także mieszcząc go jak najwięcej w niewielkiej przestrzeni. Jakie są rodzaje opakowań kartonowych? Na to pytanie odpowiada specjalista z firmy Inter-Styl-Pak.
Opakowania kartonowe można podzielić na grupy pod względem konstrukcji oraz z uwagi na materiał, z jakiego są wykonane. Pod względem budowy wyróżniamy:
  • opakowania standardowe (klapowe),
  • opakowania fasonowe, czyli wykrawane,
  • opakowania wielkogabarytowe.
Z kolei jeśli chodzi o materiały, to stosuje się tektury faliste 3- lub 5-warstwowe, a na specjalne życzenie klienta nawet 7-warstwowe. Tektura 3-warstwowa jest dostępna w wariancie fali: B, C oraz E, a 5-warstwowa z falą BC lub BE. Oferujemy wszystkie gramatury, a pokrycie może być szare lub bielone.

Charakterystyka opakowań klapowych

Najpopularniejsze opakowania to modele standardowe, czyli klapowe. Wszyscy je doskonale znamy. Mają kształt prostopadłościanu, a od góry zamykane są dzięki dwóm skrzydłom, które łączy się taśmą klejącą. Nie bez powodu akurat ten rodzaj opakowań stosuje się najczęściej. Jest to prosta konstrukcja, która zaspokaja wszystkie potrzeby osób, które chcą, aby ich paczki były dobrze zabezpieczone. Opakowanie bardzo łatwo się otwiera, co ma ogromne znaczenie przy wypełnianiu go towarem. Góra jest w pełni otwarta, dzięki czemu osoba pakująca ma dostęp do całej przestrzeni pudełka i może szybko umieścić w nim zawartość. Tempo pracy jest kluczowe, gdy pakowanie odbywa się w skali przemysłowej lub hurtowej. Aby zabezpieczyć opakowania klapowe, szczelinę między klapami zakleja się taśmą. To skuteczne i szczelne zabezpieczenie, ale też niezbyt trudne do usunięcia, dzięki czemu docieranie do zawartości nie wywołuje frustracji u odbiorcy i ułatwia mu pracę, jeżeli ma on do wypakowania wiele takich pudeł. Podsumowując: opakowania klapowe to tani i skuteczny sposób na zabezpieczenie przesyłek i towarów, a także ułatwienie pracy sobie i innym w ciągu logistycznym. Nie da się też przeoczyć potencjału marketingowego niepozornego pudełka. Ponieważ dociera ono wprost do rąk obiorcy, może stać się nośnikiem doskonale ukierunkowanej reklamy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.