Charakterystyka najlepszej drukarki do biura

Drukarka to jedno z podstawowych urządzeń elektronicznych jakie znaleźć powinny się w każdym biurze. Istnieją różne rodzaje drukarek, dlatego podjęcie decyzji o wyborze konkretnego sprzętu może być twardym orzechem do zgryzienia. Sprawdźcie czym powinna charakteryzować się idealna biurowa drukarka.

Rodzaje drukarek

Kupując drukarkę do biura należy w pierwszej kolejności zastanowić się nad własnymi potrzebami i preferencjami, ponieważ poszczególne rodzaje tych urządzeń różnią się funkcjami i parametrami. I tak, wybierać można spośród drukarek:

  • atramentowych – tego typu drukarki sprawdzą się w małych biurach, ponieważ ich ceny są stosunkowo niskie, pracują dość cicho i drukują w całkiem niezłej jakości. Z drugiej strony, pracują wolno, a koszt wydruku w czerni i bieli jest dość wysoki, w porównaniu do innych rodzajów drukarek,
  • laserowych – idealne do większych firm, oferują lepszą jakość wydruku i szybsze działanie, jednak są dość głośne, a ich ceny znacznie przewyższają drukarki atramentowe. Ponadto, tego typu drukarki charakteryzują się dużymi gabarytami, dlatego konieczne jest wygospodarowanie na nie odpowiedniej ilości miejsca,
  • igłowych – specjalistyczne urządzenia, wykorzystywane głównie do wydruku potwierdzeń, wykresów i faktur, pozwalają na drukowanie kilku kopii w tym samym czasie, są też dość tanie w eksploatacji; ich wadą jest niska jakość wydruku i głośna praca.

Czym się kierować

Szukając idealnej drukarki do swojego biura, warto zdecydować się na taką, która w pełni będzie odpowiadać naszym potrzebom. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na jej cenę i parametry, ale także funkcje, takie jak np. możliwość skanowania lub kserowania, obie bardzo przydatne w każdym biurze – radzi nasz rozmówca reprezentujący firmę ZiZaKo.

Przy wyborze drukarki najlepiej kierować się:

  • rozmiarem wydruku – zazwyczaj drukarki drukują dokumenty w formacie A4, te bardziej zaawansowane mogą drukować też w innych formatach, dlatego tę opcję warto dostosować do własnych potrzeb,
  • kosztem eksploatacji – warto przed zakupem sprawdzić ceny tonerów oraz ilość stron, jaką można wydrukować przy ich użyciu,
  • szybkością wydruku – jest to istotne szczególnie w przypadku drukowania dużej ilości stron na raz,
  • maksymalnym obciążeniem – parametr ten określa ile stron miesięcznie można wydrukować za pomocą urządzenia, dlatego koniecznie należy zapoznać się z informacją na ten temat zamieszczoną przez producenta.

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione wyżej kryteria, z pewnością każdy znajdzie sprzęt idealnie dopasowany do własnych preferencji.

śr. ocena 7.5 / głosów 2