Artykuł sponsorowany

Cele i zadania centrum logistycznego

Cele i zadania centrum logistycznego

Centrum logistyczne to nie jest pierwsze, co przychodzi do głowy, gdy robiąc zakupy zdobywamy się na refleksję nad tym, w jaki sposób to się dzieje, że trafiają do nas produkty z odległych części kraju czy kontynentu. Myślimy o tym, kto i gdzie je wyprodukował, rzadko o tym, w jaki sposób zostały dostarczone. Tymczasem stoi za tym ogromna praca ludzi w centrach logistycznych. Ich zadania to m.in.: transport, magazynowanie, przeładunek towarów.

Transport

Z logistyką kojarzymy głównie mijane centra przeładunkowe, ale przechowywanie i dystrybuowanie towarów nie byłyby możliwe, gdyby nie dobra organizacja transportu. Przewóz towarów trzeba zaplanować. By przebiegał sprawnie, centrum musi dysponować odpowiednią flotą pojazdów, utrzymywanych w dobrym stanie technicznym, zatrudnić wykwalifikowanych kierowców.
Do zadań centrum logistycznego należy też przygotowanie optymalnych tras dojazdu z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii GPS – wyjaśnia pracownik firmy Mark Spedition ze Szczecina - koordynowanie transportu, pozostawanie w kontakcie z kierowcą i dbanie z jednej strony o przestrzeganie wszelkiego rodzaju norm dotyczących przewozu, z drugiej o dobro klienta, któremu zależy przede wszystkim na szybkim otrzymaniu towaru.

Spedycja w centrum logistycznym

Często funkcja przewoźnika i spedytora jest łączona przez jedno centrum logistyczne. Spedycja jest wpisana w szersze działania logistyczne, obejmuje czynności związane ze zorganizowaniem przewozu towarów. Należy do nich przyjmowanie i analizowanie zleceń, znalezienie optymalnego środka transportu dla danego towaru, nadzorowanie podpisywania umów, dbanie o ubezpieczenia towarów, odprawę celną. Można to nazwać całościową opieką od momentu przygotowania i przyjęcia przesyłki do przekazania jej odbiorcy. W zależności od potrzeby centrum logistyczne w roli spedytora może zajmować się też sprzedażą towarów, a nawet przyjmowaniem za nie należności czy wykonywaniem cesji,

Magazynowanie i dystrybucja

Jednym z zadań centrum logistycznego jest również magazynowanie i dystrybucja towarów.  Obejmuje ich przyjmowanie i wydawanie, etykietowanie i znakowanie towarów, kontrolę jakości i ilości produktów, obsługę celną, przeładunki,  cross – docking oraz bezpieczne i  dostosowane do wymagań konkretnego ładunku składowanie, zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe. Przed zmagazynowaniem towarów warto zwrócić uwagę na standard magazynu: korzystanie z nowoczesnych technologii, właściwą dla danego towaru temperaturę i inne czynniki np. niepylącą podłogę oraz sprawny i efektywny system pracy całodobowej, dający klientowi pełne poczucie bezpieczeństwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.