Cechy dobrej hotelowej restauracji

Poszukując hotelu zwykle zwracamy uwagę na wygląd pokoi, lokalizację i cenę. Tymczasem ważnym elementem jest także restauracja, szczególnie gdy decydujemy się na pobyt z pełnym wyżywieniem. Kiepska kuchnia potrafi zepsuć cały wyjazd. Restauracja hotelowa w dużej mierze decyduje o tym, czy do danego miejsca jeszcze powrócimy. Czym powinna się charakteryzować?

Restauracja hotelowa to połowa sukcesu danego obiektu. Zadowoleni z menu i obsługi goście zapewne chętnie jeszcze do niego powrócą. Co więcej, dobra restauracja może przyciągnąć także osoby z zewnątrz.

Wystrój  

Zanim goście zasiądą do posiłku, mają okazję przyjrzeć się wystrojowi restauracji. Powinien on współgrać z wyglądem całego obiektu. Rezerwując pobyt w nowoczesnym hotelu raczej nie spodziewamy się, że przywita nas restauracja w stylu retro. Ważne jest również dobre rozplanowanie przestrzeni. W restauracji nie powinno stać zbyt wiele stolików. Utrudnia to konsumpcję i rozmowę, a także swobodne przemieszczanie się kelnerom. Wnętrze nie powinno sprawiać wrażenia zagraconego, by nie przytłaczać gości.

Menu 

Najważniejszym posiłkiem w hotelowej restauracji jest śniadanie. Zazwyczaj wliczone w cenę, często ma decydujący wpływ na opinię o danym obiekcie. Oferta śniadaniowa powinna być w miarę bogata i dopasowana do rodzaju gości. Oszczędzanie, a tym samym obniżanie jakości tego posiłku, przyczynia się do kreowania negatywnego wizerunku całego hotelu.

Wizytówką każdego szefa kuchni jest menu. Karta dobrej hotelowej restauracji nie powinna być zbyt długa. Zbyt duży wybór może wzbudzać obawy o jakość i świeżość potraw. Krótkie menu ułatwia podjęcie decyzji i daje gościom pewność, że posiłki są przygotowywane na bieżąco, z wykorzystaniem sezonowych składników. 

Kluczowa jest także forma prezentacji dań.

Warto pamiętać, że jemy także oczami. Na talerzu powinno znaleźć się kilka składników, w małej ilości, ułożonych dekoracyjnie. Góra mięsa i dodatków, przypadkowo wysypanych na talerz, nie zachęca swoim wyglądem – wyjaśnia ekspert z Hotelu Solec.

Obsługa 

W dobrej hotelowej restauracji powinniśmy spotkać się z profesjonalną obsługą. Niekompetentny kelner szybko może zepsuć dobre pierwsze wrażenie. Od jego podejścia do gościa w dużej mierze zależy ostateczna ocena lokalu. Osoby obsługujące gości powinny wyglądać schludnie, a także odznaczać się dobrymi umiejętnościami interpersonalnymi. Ważne, by wzbudzały w klientach zaufanie i umiały ocenić nastrój oraz oczekiwania gości. Liczą się poczucie humoru, życzliwość i cierpliwość.

śr. ocena 5 / głosów 5