Artykuł sponsorowany

Zalety korzystania z usług doradztwa personalnego

Zalety korzystania z usług doradztwa personalnego

Coraz dalej posunięta specjalizacja sprawia, że dziedziny, w których do niedawna radziliśmy sobie sami, kolejno przechodzą w ręce firm profesjonalnie zajmujących się daną sferą. Nie inaczej jest z doradztwem personalnym – usługami, które pomocne są nie tylko na etapie zatrudniania pracowników.

Termin „zarządzanie zasobami ludzkimi” choć brzmi dość niefortunnie, w praktyce oznacza cały konglomerat usług obejmujący nie tylko rekrutację pracowników, ich dalszą selekcję oraz określanie ich przydatności do pracy na konkretnym stanowisku. To także przeprowadzanie specjalistycznych szkoleń, tworzenie systemu wynagradzania oraz różnorakich form motywacji pracownika lub grup pracowniczych.

Zalety doradztwa personalnego

Wysoko wykwalifikowany, profesjonalnie przygotowany, mający imponujące doświadczenie –  taki pracownik to prawdziwy skarb. Pytanie – jak znaleźć kogoś takiego? Najlepiej zwrócić się do doradcy personalnego, nazywanego także niekiedy headhunterem, który zajmie się odnalezieniem takiego „pracownika marzeń” i przekonaniem go, że jego nowe miejsce pracy przewyższa obecne pod każdym względem. Rekrutacja osób do pracy to jedno z podstawowych działań agencji doradztwa personalnego. Dlaczego warto powierzyć im tak ważne zadanie? Między innymi dlatego, że zatrudnia ona sztab specjalistów przeszkolonych w skutecznej rekrutacji pracowników, a przecież od jakości tych ostatnich zależy w dużej mierze sukces finansowy firmy. I analogicznie – błędy poczynione na etapie rekrutacji będą w przyszłości przynosić wymierne straty w przedsiębiorstwie. Po drugie, z racji tego, że sam proces rekrutacji może być długi i kosztowny, warto zlecić jego wykonanie firmie zewnętrznej, która mówiąc wprost – zrobi to szybciej i bardziej profesjonalnie. Agencja doradztwa zajmie się także przekonaniem kandydatów do podjęcia pracy w nowym miejscu. To szczególnie ważne w branżach, w których działa tzw. rynek pracownika, czyli czyli popyt na pracowników zdecydowanie przewyższa podaż (np. branża IT). Kolejnym zadaniem agencji doradztwa personalnego jest pozyskanie takich pracowników, którzy jako zespół (team) będą ze sobą współdziałali harmonijnie i efektywnie. Warto wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie pracy agencji – o działaniach mających na celu zatrzymanie obecnych pracowników w firmie i dołożeniu wszelkich starań, by rozwijali się oni razem z nią. Możliwość rozwoju osobistego i zawodowego jest bowiem dla wielu pracowników wartością nie do przecenienia. Zatrudnienie pracownika, który przysporzy firmie oczekiwanych korzyści nie jest zadaniem łatwym. Dlatego też warto zdać się w tej materii na doświadczenie i profesjonalizm podmiotów wyspecjalizowanych w tego rodzaju działalności, takich jak agencja pracy tymczasowej Human Pro.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.