Zakładanie firmy a kwestie księgowe
Założenie działalności gospodarczej nie jest niczym trudnym, aczkolwiek wymaga podjęcia odpowiednich kroków. Najważniejsze to znaleźć dobry pomysł, przeprowadzić badanie rynku w zakresie popytu na oferowane usługi i napisać biznesplan. Ważne jest także dopełnienie kilku obowiązków i podjęcie ważnych decyzji w temacie kwestii księgowych i podatkowych. O czym należy pamiętać? Gdzie szukać profesjonalnej pomocy?
Księgowość – podstawa zakładania firmy
Decydując się na otwarcie własnego biznesu, należy dokładnie przemyśleć swoją decyzję. Należy nie tylko zdecydować się na konkretny zakres świadczonych usług, ale też pamiętać o konieczności dopełnienia w terminie niezbędnych formalności w zakresie księgowym i podatkowym. Dobry rozwiązaniem jest skorzystanie z usług księgowych, które ułatwiają rozwiązanie wielu kwestii. Z pomocy specjalistów warto skorzystać jeszcze przed założeniem działalności. Doświadczony księgowy doradzi najkorzystniejsze rozwiązania dla firmy, a dzięki przejęciu na siebie najważniejszych obowiązków z tego zakresu pozwoli przedsiębiorcy maksymalnie skupić się na osiąganiu zysków. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które po raz pierwszy decydują się na założenie firmy i nie dysponują wiedzą w zakresie rozliczeń i podatków. Księgowy doradza również, jaka forma opodatkowania będzie najkorzystniejszym rozwiązaniem. Dla zwykłej osoby wybór pomiędzy podatkiem progresywnym, liniowym, ryczałtem a kartą podatkową może być trudny. Warto wiedzieć, że od sposobu opodatkowania przychodu zależy forma ewidencji księgowej, którą będzie prowadzić biuro.
Założenie działalności gospodarczej – konieczne formalności
Specjaliści z Biura Księgowego Moje Podatki wyjaśniają, że kluczowym etapem jest złożenie wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Formularz można znaleźć na stronie internetowej CEIDG. Należy go jedynie wydrukować, wypełnić i zanieść do Urzędu Miasta. Uzyskanie wpisu wiąże się także z otrzymaniem numeru NIP i REGON. Na etapie składania dokumentu konieczne jest wskazanie daty od kiedy firma będzie funkcjonowała. Należy także pamiętać o obowiązku aktualizacji danych w przypadku ich zmiany. Czynność tą można zrealizować, składając wniosek papierowo bądź elektronicznie. Powiadomienie urzędu skarbowego oraz ZUS o założeniu działalności przekazywane jest automatycznie. Pomimo, iż wskazana informacja dociera do instytucji konieczne jest jeszcze złożenie odpowiednich dokumentów w zakresie ubezpieczenia. Dzięki wsparciu specjalistów można zyskać niezbędną wiedzę w zakresie wykonania koniecznych kroków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana